MissUnderCover Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Dattera til samboern er blitt håpløs. Hun er 10 år... Hun glemmer alt, skolebøker ligger på skolen, lekser får hun ikke gjort pga bøkene, glemmer bursdagsinnvitasjoner og glemmer mat når hun skal på skolen. Hun glemmer alt!! Hun sitter mye og spiller pc, og knotter på mobilen. Jeg mistenker at hun tenker så mye på et spesielt spill at hun glemmer alt annet. Nå har hun fått pc forbud i en uke. Hun er såååå sur for det. Om hun ikke sjerper seg ryker mobilen neste gang. Er vi for strenge?
Inga Bling Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Nei. Vi har gjort det samme i perioder hvor spilling har vært hovedfokus. Skolen er viktigst. Den må fungere først. Men vi har latt ungene få bruke pc til skolearbeid selv om det har vært forbud.
Inga Bling Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 Lag rutiner. Matpakke smøres om kvelden Skolesekk/gymtøy pakkes kvelden før Lekser som er glemt gjøres i helga ( ikke la henne slippe unna) Sjekk at leksene er gjort Tøm sekken hennes hver dag og ta ut lapper Og gi ukelønn etter hvordan ting har fungert. Her er det trekk for mye glemming og rot. Evt hent bøker for henne.
petite fleur Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Synes ikke det, nei.....Barn trenger å skjønne at handlinger fører til konsekvenser. Mener jeg, da:)
tre små... Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 egentlig ikke.. men syns kanskje det er litt rart at ho plutselig får pc forbud i en uke.. burde ho ikke heller ha maks så og så mye tid per dag ho får sitte med pc? men nå kan det jo være mer til historien enn det som står her da...
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #8 Skrevet 8. desember 2007 barna trenger og vil ha dissiplin...det er sunt...
MissUnderCover Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. desember 2007 det hører med her at hun har fått MANGE advarsler, men har ikke vist tegn til å skjerpe seg, virker som hun ikke gidder å bry seg. Vi har snakket mye med henne, men hun vil ikke snakke, verkern med meg eller bf eller mor.. eneste svaret vi får ut av henne er ja og vet ikke. jeg er også av den oppfatning at de bør lære at visse ting gir konsekvenser.. Har ikke inntrykk av at det er noe problemer på skolen (utover at hun glemmer), men rett og slett blitt lat.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. desember 2007 #10 Skrevet 8. desember 2007 Nå har ikke jeg så store barn enda, men jeg synes ikke dere er for strenge. Rutiner og klare grenser er jo viktig lenge, også når de er så store (og større) Selvfølgelig synes hun dere er kjempe teite og altfpor strenge, men noe annet ville jo vært rart mener jeg... =)) Lykke til
tre små... Skrevet 8. desember 2007 #11 Skrevet 8. desember 2007 da er jeg helt enig med konsekvensene dere har gitt! utrolig med konsekvenser ja!
MissUnderCover Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 8. desember 2007 og bare så det er sagt, jeg smører niste til henne hver dag, og legger frem, men hun glemmer å ta den med. Hun skal ikke lage den selv.. )
Mrs. Bouquet Skrevet 8. desember 2007 #13 Skrevet 8. desember 2007 Støtter meg til rådene til Gløgg med rosinpupper. Syns heller ikke dere er for strenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå