Axus' girlfriend Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Hva må jeg gjøre i forhold til papirarbeid osv når man sykmeldes over 8uker?
mamma`n til nurk Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Det tror jeg er litt forskjellig fra arb.sted til arb.sted. Hos oss går man automatisk over på svangerskapspenger hvis man blir sykmeldt i 8 uker eller mer. Vet ikke om det er noen papirer som skal fylles ut da, men du kan jo høre med Nav.
Supermamm Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 Hos oss er det ihvertfall slik at etter 8 uker må det skrives en oppfølgingsplan hos arb. giver som skal sendes til nav hvor arb. giver må gjøre rede for om de har prøvd å tilrettelegge arbeidet for deg dersom det er mulig. Denne oppf. planen må skrives, om ikke kan nav stoppe utbet. av sykepenger til arb. giver. Det er ikke alle som kan gå over til svangerskapspenger. På nav sine sider står det "Svangerskapspenger gis til friske gravide kvinner som ikke kan fortsette i arbeidet under svangerskapet fordi det kan medføre risiko for skade på fosteret."
Axus' girlfriend Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2007 Nei, har ikke rett på svangerskapspenger, men sykepenger har jo alle rett på.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 Arbeidsplassen min er en IA-bedrift og vi skal derfor lage en oppfølgingsplan etter 8 uker og ha et møte mellom lege, arbeidsgiver og arbeidstaker (+ evt. NAV) etter 12 uker. Siden jeg er sykemeldt pga. ekstrem svangerskapskvalme, og legen har sagt at det er uaktuelt for meg å jobbe mer enn 50% før jeg er kvitt kvalmen, har både jeg og rektor ved skolen min vært i villrede om hvordan vi skulle gjøre dette. Det er jo helt umulig for oss å si noe om når kvalmen forsvinner. Jeg ringte derfor NAV. De sa at det holdt at vi sendte inn papirer på hva vi hadde gjort for å tilrettelegge arbeidet, og at det pga. arbeidets egenart var vanskelig å tilrettelegge det noe mer. Det kunne vi gjøre både på oppfølgingsplanen og møtet. Legen trengte ikke være med på møtet. Hadde jeg vært sykemeldt av en annen grunn, kunne det imidlertid være lurt å ha et møte etter 12 uker for da kunne arbeidsgiver få ekstra penger til tilrettelegging av min arbeidssituasjon. De sa samtidig at dersom jeg fortsatt hadde vært 100% sykemeldt etter 8 uker skulle legen min fylle ut noen ekstra punkter på sykemeldingsskjema som sa noe om hvorfor jeg fortsatt var fullt sykemeldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå