Gå til innhold

Lukter i svangerskapet..hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden uke 5 har jeg vært plaget av sterke, kvalmende og kjeeeeempe plagsomme lukter. Er nå i uke 15. Er så lei, kvalmen har begynt å trekke seg tilbake nå, men luktene henger igjen. Har isolert meg hjemme i mange uker nå; kjøkken lukter(?), såper, røyk, kaffe, mat, kjøleskap, det er så mye som lukter.....

Er det noen av dere som har erfaring med dette? Begynner å gi opp håpet, vil det noen gang gå bort`???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte og håper noen vil svare på dette!!!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg og plages med superluktesans. Vet heller ikke om det vil gå over :-(

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte. Er i uke 20 nå. Blir helt satt ut av alle luktene som gjør meg så kvalm. Mat, kjøleskap, såpe, parfyme, skyllemiddel juhhh:( Også jobber jeg som sykepleier på en sengepost med MANGE vonde lukter. Skulle ønske jeg ble tett i nesa så jeg slapp denne super lukte sansen. Satt på trikken en dag og kunne lukte at jenta som gikk forbi hadde mensen... I give up:(

Skrevet

Jeg hadde det slik med lukter, men det gikk over da jeg var rundt 4 mnd på vei.. jeg brakk meg av alle mulige lukter, klarte ikke gå nærme vitrineskapet vårt i stua for det luktet så ekkelt..hehe. Og skinnsofaen, teppene i sofaen, alt ble jeg kvalm av lukta av.. Å gå inn i kjøleskapet var jo en sak for seg selv..hehe

Har ganske normal luktesans igjen nå da, reagerer ikke på lukter i huset lenger heldigvis:)

Skrevet

du jobber tom du:s er sykmeldt jeg, brekker meg/ kaster opp når jeg kjenner ille lukter. null matlyst, grøsser av tanken på mat...

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte sist jeg var gravid.

Tror desverre ikke det er noe å gjøre med det altså...

Hos meg gikk det over en plass mellom uke 20 og 25...

Håper det snart går over, vet hvor ekkelt det er:-(

Skrevet

Har det på nøyaktig samme måte! Kjenner mange slags rare lukter som jeg aldri før har kjent. Badet har luktet pyton i mange uker, mannen min lukter forferdelig, spesielt parfymen han har på seg. Det er kanskje det verste, klarer ikke si noe til han heller...:(

Skrevet

grusomme greier. det verste er at den deilige kjæresten min, som alltid har luktet godt, plutselig lukter som et utedo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...