venternr2:) Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 regner man fra man starter å amme eller når man slutter til neste måltid? en ting til..gutten min spiser odt når han våkner fra natt og dupper.. rett før hab skal ha dupp på dagtid, så spiser han ikke så mye, sovner og spiser i søvne ser det ut som.. jeg er borti han slik at han våkner for å spise mer..slik kan jeg holde på lenge..kan det være grunnen til at han må trilles når han skal duppe? kanskje jeg ammer litt for sent? fra han våkner til mat igjen er nesten 2 timer.. gutten min er 9 uker!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Vi har drevet selvregulering hele tiden og ikke regnet timer imellom ammingen. Hun har fått når hun vil ha samme om det er 1 time eller 5 timer mellom...... Det fungerer best her. Har aldri vekket henne for at hun skal spise......
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Det er lurt å amme ved tidlige tegn til sult, som smatting, virring med hodet. Hvis du venter til barnet er grinete (skriker eller lignende) fordi han er sulten, så er min erfaring at det ofte er litt mer plunder med amminga. Når jeg skal fortelle noen hvor lang tid det er mellom ammestundene pleier jeg å si fra start til start og kanskje i tillegg hvor lenge han dier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå