Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 begynte å lure på dette i dag, og nav er ikke åpent. Så kanskje dere kan svare meg... Jeg har jobbet i 2 og en halv måned. Første måneden tjente jeg 23 000 før skatt og andre måneden 17 000 før skatt... denne siste vet jeg ikke ennå forde jeg blir sykemeldt midt i måneden... Hvordan regner de ut hva jeg skal ha... Tusen takk
Nordlyspar♥ Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Denne er jeg osgå nyskjerrig på.. er i omtr. samme situasjon..
Fullrulle86 Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 egentlig tar de gjennomsnittet fra de 3 siste årene, men viss lønna har et avvik på mer enn 25% (dvs. viss du bare tjente 150 000 i fjord men 300 000 i år så blir det et avvik eller en forskjell på mer enn 25% i lønna di) gjelder andre regler... da må du snakke med nav:o)
Fullrulle86 Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 legger også til at en pleier få den lønna du har i dag. En skal ikke lide noe økonomisk tap av å gå sykemellt, eller være i permisjon for den saks skyld, så dere trenger ikke bekymre dere:o) (var bekymra for dette selv for noen uker siden så da snakka jeg med nav og fikk beskjed om dette. Jeg jobba bare 50% i fjord men 100% i år så var bekymra for hva jeg fikk i permisjons-penger, men jeg fikk den lønna jeg hadde i dag fikk jeg beskjed om.)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Jeg er sykemeldt resten av svangerskapet. Og NAV sa til meg at de regnet ut de siste 6 månedene hva jeg skal få utbetalt i sykdomsperioden og utifra det så regner de ut hva jeg skal få i permisjonen. Rart at vi får så forskjellige svar. Skulle også ønske at de hadde regnet en 3 års periode på meg.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Med meg sa de at de regnet siste året, de siste 3 mnd eller den siste mnd alt etter som avvik i lønn, hvor lenge du har jobbet o.l, men at DU skulle komme best mulig ut av det.
Lita jente på vei :-) Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Slenger på et spørsmål til her jeg:-) Jeg blir antkelig fulltidsssykemeldt snart (sliter med bekkenet ) og har følgende "bakgrunn" Sykemeldt hele 2006, rehab penger mars- sept 2007 og har jobbet sept, okt, nov i år (og nå i des.) med fast lønn i 50% stilling. Noen som da vet hva beregningsgrunnlaget ? Da jeg fikk utregnet rehabiliteringspenger for 07 (skulle eg vært fra des 06, men nav gjorde en feil og kunne ikke gå tilbake tild des), så regnet de fra inntekten på årsbasis i 02, 03 og 04 siden jeg ble sykemeldt i medio des 05. Men syepenger likestiller seg med lønn med tanke på foreldrepenger i permisjon, ikke sant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå