Gå til innhold

Noen som kan anbefale en bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke så mye greie på bilstol til baby, ikke har vi bil selv så det vil ikke bli mye brukt (kun hvis vi skal sitte på med besteforeldrene, venner eller taxi).. Om jeg f.eks kjøper Maxi Cosi, er det da nødvendig med base? Når setet ikke kommer til å bli brukt mer enn ca 1 gang i uka?

Hvilket sete anbefaler dere? Bør ikke koste mer enn rundt 1000,- og bør være av god kvalitet, så klart :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noen vits i å kjøpe base om dere ikke har en fast bil setet alltid skal brukes i. Jeg har kjøpt Besafe Izi-sleep, men det er endel dyrere enn 1000 kr. (1700 tror jeg) Kan legge ned ryggen på det om babyen sovner i bilen, sånn at den kan sove videre inne i setet uten fare for ryggen...

Om babyen ikke kommer før etter jul, kommer sikkert ting på salg....

Skrevet

vi har kjøpt maxi-cosi cabrio-fix. Den er veldig enkel å feste selv uten basen. Har ikke villet brukt penger på en base når dere ikke har bil selv. Setet har vunnet flere tester, og har en god sitte/ligge stilling selv for de minste. Setet er ofte på tilbud til 999 kr, eller så kan du se om du finner noen brukte på f.eks Finn.no

Skrevet

Bilstoler er som kjent litt dyre, men vi var på Happyland i sverige/Svinesund i dag og kjøpte 2 lekre Graco stoler med base til kun 1298 svenske kroner.(tilbud nå) Hjemme koster disse stolene nærmere 3000. De hadde 4 farver man kan velge i. For oss som har 2 biler og tvillinger i maven var vi helt enige om at det å ha base er et must. Bare å klikke rett ut og inn på 1 sek. Vi er superfornøyd. Lykke til ;D

Skrevet

Britax baby safe 0-13 kg.

Fikk streng beskjed av mamma om at noen andre fikk jeg ikke lov å kjøpe, da hun jobber i baby butikk og selger bilstoler.

Den var visst best i test også for ei lita tid tilbake.

Skrevet

Vi har brukt maxi cosi til alle våres barn og syns de er herlige! De har vunnet masse tester og er skikkelig behagelig til barnet. Du kan kjøpe en på finn.no men pass på å kjøp i din egen by i stedet for å bruke penger på porto... du vet aldri om noe kan skje i posten så det er ikke verdt det. I så fall, pass på å spør om det har vært i en bilulykke i det hele tatt og se på selene at de er god og fin, ikke slitt i det hele tatt, og hvilken årsmodell det er slik at du vet sånn ca. hvor mange barn har brukt det. Vi kjøpte på Finn og er veldig fornøyd med våres!

Syns ikke det er noe vits til basen, i hvertfall ikke når dere ikke har egen bil. De er mer sikker hvis det bilen er i en ulykke hvor de blir truffet fra siden men ellers så er de mest fordi det gjør jobben enklere for oss når vi skal ta sete ut og inn...noe dere ikke treng å tenke mye om når dere ikke kommer til å bruke det mye lell.

Uansett hvilke sete du velger så anbefaller jeg å velge et med et merke du har hørt masse om! En bilstol er selvsagt veldig viktig og ikke den tingen som du må prøve å spare penger på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...