Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll hos jordmor igår, fikk vite at hun fortsatt ligger i seteleie, dette gjør meg så urolig..

Skal tilbake på ny kontroll til uken, om hun ikke hadde snudd seg innen da skulle jeg på undersøkelse på sykehuset for måling av bekken og ca vekten på babyen.

Hadde ikke angst for fødselen før, jeg gledet meg kjempe masse, men nå merker jeg at jeg er redd for jeg vil at alt skal gå bra og vet at seteleie er litt mer risikabelt enn vanlig hodeleie fødsel.

Noen som har noen gode erfaringer ang seteleie som de vil dele med meg så jeg kan få berabeidet dette til litt mer positivt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Datteren min lå også i seteleie. Prøvde å snu henne,men hun nektet å vrikke på seg:) Bekkenet mitt var for lite så det ble keisersnitt på meg. Men det skal ikke være noen problem å fø i sete så lenge leger og jordmødre er klar over det. Jeg kom ut med rompa først, Har ikke hørt noe fra moren min at det var vondere med meg da jeg ble født i forhold til mine to søsken:)

Dette går nok så bra:)

Lykke til.

Skrevet

har hørt om mange som har født i seteleie. og det har går kjempebra! så lenge bekkenmålet er stort nok og babyen ikke er altfor stor går det som regel strålende! jeg sier som regel fordi det hender jo at det ender med snitt, akkurat som noen hodefødseler ender med snitt.

mora mi fødte broren min i seteleie. gikk strålende. han var ikke så stor da. samboeren til venninnen min lå også i seteleie og moren hans fødte han uten problemer og han var over 4kilo. hun revnet ikke en cm engang!

i følge mora mi var det ikke stort annerledes å føde broren min, enn meg.

ikke bekymre deg! sier legen din at du kan helt fint føde vaginalt så burde du det! enhver fødsel er unik uansett om babyen kommer med hue eller ræva først;)

velger du å føde normalt tror jeg ikke du kommer til å angre! men.. tar angsten deg er det best å diskutere andre løsninger med legen din.

lykke til ihvertfall!!

Skrevet

Jeg fødte i seteleie for to år siden og det gikk bra det. Var jo første barnet vårt så har jo ingenting og sammenlikne med. Det var en tøff fødsel, men fikk kjempegod oppfølging før og etter. Tok nøye mål av bekken og baby(man kan vel aldri være helt sikker på hvor stor babyen er) og var til ul flere ganger i uken den siste tiden for å følge med på at ikke babyen ble for stor. Det kommer ann på hvor du skal føde, kjenn på magefølelsen din om du føler deg trygg på sykehuset,personalet og ikke minst deg selv. Det er ingen andre som kan gjøre denne jobben enn deg selv, så du må være innstillt på at dette skal du klare. Men ja, de kan oppstå flere alvorlige komplikasjoner ved en setefødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...