~falck~ har fått baby! Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 I forrige svangerskap kom babyen midt imellom mens og ul termin som var en uke fra hverandre... Har en skikkelig følelse på menstermin denne gang:) Har terminer en drøy uke fra hverandre denne gangen også... Blir spennende å se!
Tredjemann på vei :D Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 tja, si det... stoler vel egentlig mest på ul-termin ettersom gutten min ble født 4 dager før mens-termin (14 dager før ul-termin) og var da "bare" 48 cm lang og 2950 gram. Han hadde sikkert blitt mer lik gjennomsnittstørrelsen om han hadde blitt der inne til ul-terminen. Dessuten ligger det i mors-rekka mi å føde 1-2 uker før termin, så d kom ikke som noe sjokk at jeg fødte nærmest den første terminen:-)
ma-85 Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 UL-termin var 3 dager før mens-termin, så det er jo ikke langt fra hverandre. Har nok størst tro på UL-termin, siden jeg har korte sykluser, og den standard "snurra"-terminen jeg fikk hos lege første gangen da nødvendigvis var et par dager feil.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Tja....vet ikke helt... Det skiller nemlig én dag mellom ul- og mens-termin ;P
Tasso Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 Eg stole mest på UL-terminen. Første graviditet, så va UL og mens samme dato. Denne gangen er det 1 dag mellom. Men første svangerskap, så fødte eg 13 dager før termin uansett. Så stole på UL termin, men ting kan skje underveis.
1+2=3barn Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 jeg føler jeg stoler på mens termin.. ettersom jeg har hatt icsi og fått termin fra der jeg fikk behandling.. men ultralyd termin er 5 dager etter mens termin...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #7 Skrevet 8. desember 2007 Vel det er jo greit å ha en dato å forholde seg til, jeg har fått 3 terminer denne gang. 2 uliker på UL og menstermin, det er 10 dager imellom. Må si jeg synes at 1 ultralyd er litt lite til å avgjøre en spesiell dato, babyer vokser jo i rykk og napp.. Første UL var i uke 10, da trodde de jeg var minst 1 uker lengre enn mens termin. Andre UL i uke 19, da ble jeg satt 10 dager fram igjen, og det var tre dager etter mens terminen.. hehe Så da kommer vel ungen sånn i mellom der engang.. Førstemann ble født 1 uke etter UL terminen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå