Håperpåønskebaby Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Jeg og mannen min har vært sammen i 3,5 år. Siden august 2006 har han vært syk, han er kvalm, kaster opp o.l. Han var også innlagt på SUS i ca 1 uke i fjord, men det de dant trodde de alikevel ikke at var årsaken (tarmer kun på ene siden og at overgangen fra magesekk til tarm var en rett strek, og ikke gikk i bue slik den skal). Han går på syrenøytraliserende nå som han egentlig fikk pga en infeksjon i spiserøre, som han ser selv at hjelper. Det er enkelte matvarer/matretter han simpelten ikke kan spise, feks taco - da er han dårlig og kaster opp 1-2 dager etterpå. Supper og andre "våte" ting går heller ikke. Rent vann er ikke mulig en gang, det kommer rett i retur... Stress er også en utløsende faktor... I dag er han skikkelig dårlig igjen. Det er så fælt og se og høre mannen sin spy i nesten 1 time, 2-3 ganger daglig. Og høre hvor vondt han har det. Jeg vil være der for mannen min, men det er så forbanna tøfft! Jeg vet simpelten ikke hva jeg skal gjøre...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Huff.. Hørtes veldig trasig ut. Men noe må jo være grunnenn til at han er så syk... Det er jo ikke normalt å være slik.. Har leger gitt han opp, eller prøver de å finne en årsak og en løsning på det? Evnt. hva med alternativ behandling? Skjønner godt at dette må være grusomt for deg. Sender deg en varm trøsteklem. og håper dere finner noen som hjelper mannen din.
Håperpåønskebaby Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2007 Vi har nylig skiftet lege, så håper at den nye legen kanskje kan sette i gang noe mer undersøkelser.. Den gamle legen hans virket som hadde gitt opp siden spesialistene på sykehuset ikke fant noe.. Vi har ikke prøvd alternativ behandling, jeg vet ikke en gang om det er noen som driver med slikt her i området..
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Det må være kjempetøft og være pårørende i en slik situasjon. Man føler seg så hjelpeløs som ikke kan gjøre noe spesielt for og hjelpe, selv om man så gjerne vil... Får han ikke noe hjelp fra helsevesenet? Om ikke SUS kan hjelpe han, så er det noe som heter fritt sykehusvalg, og jeg ville da bedt om at papirene ble sendt til et annet sykehus for en second opinion. Høres fælt ut og ha det slik som mannen din.
Håperpåønskebaby Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2007 Problemet med fritt sykehusvalg er jo det at da må han reise.. Å reise er noe han selv ikke ser noe særlig syn på, da han blir dårlig at det. Vi var nylig i Trondheim, og 2 timer på fly med dårlig luft er fælt.. _Han klarer en del av tiden å holde ting i sjakk slik at han ikke kaster opp, men han har det jo fælt til tross for det!
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 Jeg skjønner at det ikke er så lett og reise fror og få hjelp, men tenk om han da får det mye bedre enn han har det nå?? At et annet sykehus faktisk kan hjelpe han? Da kan det plutselig være verdt de to harde timene på flyet....Kanskje finnes det alternative reisemåter som ikke er like ille (bil/båt/tog)? Om ikke annet så kanskje noe av utredningen kan foregå poliklinisk der dere bor. Håper den nye legen hans setter i gang et ras av undersøkelser som kan forklare hvorfor han har det som han har. Ønsker han god bedring. Stå på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå