Gå til innhold

Da er jeg mamma til to;) Min histprie (ks)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en dødfødsel og en ekstremt tøff fødsel med snupp ble det avgjort at det skulle være keisersnitt denne gangen, og det ble det!

3. des ble jeg lagt inn på morgenen. Fikk kateter(æsj og au!!) og så var det bare å vente på at operasjonssalen ble ledig. Det tok nesten tre timer, så det var skikkelig nervepirrende.

Men; 11.45 var det vår tur. Far ble ikledd grønt og jeg kjørt inn på operasjonssalen. Masse slanger og styr ble kobla til, og 10 grønne personer presenterte seg... Huska ikke forskjell på de etterhvert jeg, men flinke og hyggelige var de=)

Spinalbedøvelsen ble satt i og de begynte. Skikkelig sprø opplevelse. Kjente at de kuttet og at de halte og dro. Så kom det et vanvittig trykk og press på magen før jeg kl 12.20 hørte et nydelig hyl=)

En velskapt liten gutt på 3600g og 51cm. Jeg fikk han opp ved meg så jeg kunne se på han og nusse på han før han ble tatt for å stelles.

En stund uti syinga begynte ting å gjøre VELDIG vondt. Det viste seg at spinalbedøvelsen gikk ut, altfor tidlig.... Tilslutt kjente jeg ALT så de måtte stoppe å operere til jeg fikk litt mer bedøvelse i kroppen. Da ble mannen min så dårlig at han måtte gå ut. Jeg ble kjempe svimmel av smertene, men hadde en fantastisk anestesi sykepleier. Han masserte hodet mitt i 30 min for å få meg til å glemme de smertene som hadde vært, og det hjalp=)

Etter 4 timer på overvåkning kom jeg ned på barsel. Fikk enerom, noe som var godt i starten. Var på bena (noe ustø...) samme kveld, og allerede dagen etter følte jeg meg mye bedre.

Nå er vi hjemme med to nydelige barn. Snupp på straks 20mnd tar det kjempe fint og vil gjerne kose og holde "baby". Såret gjør litt vondt, og jeg blir fort svimmel, men det går stadig bedre=)

Gled dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse!! Jeg skal kanskje også ta keisersnitt pga forliggende morkake, så fint å få høre erfaringer med det også. Høres jo ut som det gikk bra sånn alt i alt:) Blir sikkert en deilig jul, kos dere masse!

Skrevet

Gratulerer så mye!!

Kos dere masse sammen, og lykke til videre. :)

Skrevet

Gratulere såå masse:) :)

Skrevet

Gratulerer med babyen :)

Skrevet

Gratulerer..så deilig å høre litt om opplevelsene rundt ks..skal selv ha i januar..men ble litt svett når du skrev at bedøvelsen gikk ut..det hørtes IKKE bra ut da..

Godt du kommer deg så fort

Skrevet

Gratulerer så masse :-) skal selv ha KS om 8 dager, men håper virkelig de pøser på m bedøvelse...

Skrevet

Takk, takk!

Ang bedøvelsen, så er det jo en stor fordel at man er våken da. Det er mange, mange mennesker der inne som hjelper deg med det som måtte være om man sier ifra. Selv om det gjorde vondt, så ble det jo fort gjort noe med. Følte meg veldig ivaretatt og trygg.

Keisersnitt er absolutt ikke en enkel utvei, men SÅ mye bedre enn vaginal fødsel allikevel. Bruker nesten ikke smertestillende mer heller! Dere som skal ha keisersnitt, det er ikke noe å frykte. Det eneste jeg synes var vanskelig var første gang ut av senga, men det glemmer man fort=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...