Gjest Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Stadig noen som sier at de ikke gidder eller orker å stelle seg, og lar alt bare vokse fritt osv...Hvorfor? Er jo egentlig det samme for meg hehe..synes bare det høres så udelikat ut. Selvom jeg er gravid så prøver jeg å stelle meg og freshe meg litt opp. Jeg har heller ikke så godt syn til alle steder pga magen, hehe man da tar jeg det på feelingen...Er det bare meg eller? )
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Øh.. mulig jeg er en smule småhormonell i dag, men jessufader for et teit innlegg. For det første, er man ustellt selv om man ikke shaver alt av hår bort fra kjønnsorganene? Det er da faktisk anbefalt av flere fagpersoner å la hårene gro, spesielt når man er gravid. Jeg er en av de som har valgt å la hårene gro i svangerskapet,det er flere grunner til det - en av grunnene er fordi at man er mer mottakelig for infeksjoner når alt av hår er borte, en annen grunn er at jeg ikke gidder å drive med risikosport.... Og når det skal være sagt, så fresher jeg meg opp på alle andre områder som før - og føler meg faktisk vakker som gravid.
camosilla Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 Nei, jeg barberer det jeg kan, men har vurdert å gi opp:) Samboer hjelper meg hvis jeg vil da, men ikke alltid han er hjemme når jeg dusjer..... Tar det på feelingen jeg også, for jeg ser absolutt ingen ting:) Sambo skal få ta leggene mine en dag. Liker å stelle meg selvom jeg er gravid
Athina' Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Åå jeg har lyst til å skrive noe her - men dette er en tråd jeg bør styre unna gitt for den er forferedelig teit! *grrrr*
bergen81 Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 Hjelpe meg... Ja, nei det er klart at å freshe seg opp og gjøre seg fin er ensbetydende med å barbere seg.. Hår (på HODET), klær og sminke har jo INGENTING å si hvis ikke man er nybarbert både her og der.. Jøsses..
Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 hmm,er ikke alltid like lett å komme frem over alt,men jeg synes gravide tar seg godt ut uansett jeg.... Bortsett fra en ting,og det er joggebukser 24-7,men noen får ikke tak i klær da,er like mange svar som det er spørsmål i den sammenhengen tror jeg...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #7 Skrevet 8. desember 2007 Har valgt å la det gro rett og slett pga infeksjonsfaren. Og dette er noe samboer er hundre prosent enig med meg i. Trimmer jo litt, og skal innrømme at jeg nok hadde følt meg mer sexy uten hår (føler meg riktignok ganske så fin med stor mage, men ikke sexy), men synes ikke at risikoen er verdt det. Forøvrig synes jeg at det er viktigere at man holder seg ren og velstelt enn at man barberer underlivet.
Erisa* Skrevet 8. desember 2007 #8 Skrevet 8. desember 2007 Jeg fresher meg opp og ser fin ut DER FOLK KAN SE!! Syns ikke det er nødvendig å være nyfrisert nedentil for å føle meg vel, men det er jo opp til hver enkelt... Men huden der nede er så strekt, at det føles ubehagelig å barbere seg der, blir lettere sår og kløete. Jeg syns vel rett og slett ikke at det er vert det;)
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #9 Skrevet 8. desember 2007 Å ha normal hygene er jo selvsagt et must i et svangerskap. Men det betyr jo nødvendigvis ikke at må bør være nystelt til en hver tid. Jeg har også latt det gro litt her og der. Jeg shaver meg under armene hver dag, men kløner med både underlivet og leggene. De tas når jeg har litt ekstra tid i dusjen eller føler for det.
YumYum2 Skrevet 8. desember 2007 #10 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har gitt opp. gidder ikke presse meg selv te å gjøre det når hverken jeg eller sambo bryr seg. shave leggene på vinteren er vel ikke vits. hvor mye viser man dem nå egentli. te jul kan det nok hende jeg må. (om jeg finner noe å ha på meg hihi) og nedentil liker jeg det ikke barbert uansett. tåler ikke shave kremen og orker ikke stresse med det. huden blir bare irritert og kløete og disse 9 mnd klarer jeg meg da vel:)
Lille`mor & lillebøll Skrevet 8. desember 2007 #11 Skrevet 8. desember 2007 Jeg er litt hormonell faen idag,men dette innlegget gjorde meg ingen ting;=) Snakker på egene vegner da jeg mener at jeg skal se litt ok ut. Føler meg mye bedre ut når jeg er stelt,For min del har det mye med velværet mitt og gjøre. Før fødslen skal jeg ha litt voksing her og der,tur til frisøren,farge litt bryn og noen runder i solarium. Har troa på at jeg vil komme meg fortere etter en fødsel hvis jeg se litt ok ut på forhånd. Samme prinsipet hvis jeg er syk for eks influensa;Ligge syk og jævlig i 1-2 uker så begynner man og bli litt frisk.Da tar jeg alltid en ``meg selv dag``Og gjør alt det jeg nevnet ovenfor. Da føler jeg meg frisk med en gang!!! Men som sagt,dette er meg:=)Sånn liker jeg og ha det:=)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #12 Skrevet 8. desember 2007 Ganske uforståelig at det går an å bli provosert eller sinna pga dette innlegget, hormoner eller ikke... Helt kurrant spørsmål for min del.. Jeg prøver å holde styr på hårveksten så godt jeg kan, men nå når jeg ikke ser noen ting blir det vanskelig. Men prøver likevel Frisyren der nede har sett bedre tider kan man jo si....... Legger og armhuler shaves derimot ca hver gang jeg dusjer.
TinaP Skrevet 8. desember 2007 #13 Skrevet 8. desember 2007 Noen som har fortalt deg hvor fresh du ser ut etter at du barberte deg, uten om samboeren din da???????
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #14 Skrevet 8. desember 2007 Når ble det å shave dåsa ensbetydende med å føle seg fresh? Jeg velger å freshe områder av kroppen min som er forbeholdt litt flere enn en fyr, som egentlig ikke bryr seg allverden i utgangspunktet. Jeg knoter med shaving av legger og armhuler, så får dåsa være, jeg er er ikke plaget med urskog uansett. Delikat eller ikke, jeg velger komfort fremfor "stil" akkurat nå...!
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 8. desember 2007 #15 Skrevet 8. desember 2007 Å ta det "på feelingen" som du snakker om kan føre til et aldri så lite blodbad=/ Jeg er så svær at jeg har ikke sjans til å finne fram uten hjelp, og det å barbere leggene selv føles som å løpe maraton med ryggsekk. Så jeg skjønner VELDIG GODT at mange ikke gidder å stresse med akkurat det der... Men jeg for min del har begynt å gå i salong etter at jeg ble gravid, der får jeg voksa bikinilinja og leggene, og det funker ypperlig! Føles bra. Armhulene tar jeg når jeg dusjer. Syns det må være lov å slække litt på beauty-regimet i disse gravide tider, men personlig prøver jeg etter beste evne å se ok ut.
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #16 Skrevet 8. desember 2007 Kroppshår er vel noe som ikke er så veldig delikat samtaleemne. Man føler seg gjerne mer vel når man har fjernet det, selvom det ikke er noen som ser det. Det er vel det samme som hvis man kjøpt seg nytt sexy undertøy. Men jeg føler meg ikke udelikat fordet om jeg ikke risikerer å bli full av sår, fordi jeg absolutt må barbere meg hver dag. Så ja! Jeg lar alt vokse selvom jeg er gravid. Hvorfor? Fordi jeg får sår av barbere meg, huden har blitt så følsom, fordi det har liksom blitt så vanskelig og trangt i dusjen og fordi at jeg ikke orker, for jeg skrur varmtvannet på det varmeste jeg klarer og masserer skuldre og rygg istedenfor. Men alle er vel forskjellige. Det er jo faktisk ikke så mange år siden det ikke var noe emne dette å barbere seg...
melkekua™ Skrevet 8. desember 2007 #17 Skrevet 8. desember 2007 Akkurat hva andre gjør får være deres egen sak ;o)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #18 Skrevet 8. desember 2007 Morro innlegg ) Kan ikke skjønne hva dette har å si for deg =) Men jeg fresher meg opp, men det har jo ikke noe å si om jeg har har hår nedentil vel :-) Jeg dusjer og vasker meg. Jeg føler meg ren selv om jeg har hår eller ikke. Dessuten er det bra ift. infeksjoner også. Så hvorfor ikke har litt hår? =) Min samboer bryr seg ihvertfall ikke om jeg lar det vokse eller ikke.
mamma&urokråka Skrevet 8. desember 2007 #19 Skrevet 8. desember 2007 Jeg syns vel ikke det går for det samme å ha barbert musa og å være velstelt. For meg er det f.eks mye viktigere å ha ren hud enn å ha barbert musa. For å være helt ærlig så syns jeg at jeg ser veldig barnslig ut når jeg har barbert meg helt bar "der nede". Pleier å ta bikinilinja + +, men ikke å ta vekk alt. Da føler jeg meg bra uten å føle at jeg ser ut som ei lita jente.. hehe. Men det er min smak da. Forresten er det ikke sikkert alle barberte musa før de ble gravide heller, var de ikke velstelte da...? ;-)
tiltiderensom Skrevet 8. desember 2007 #20 Skrevet 8. desember 2007 Litt enig med förste svaret her, av anonym. Man trenger ikke väre ustelt fordi om man har hår på musa :-) For min del er ikke det det viktigste området å frisere meg på under denne tiden. Liker meg litt tildekket når jeg skal ligge der å blottlegge hele meg for en masse fremmede. Har aldri värt helt barbert ved vanlig GU heller, men latt det vokse litt for så å 'rense opp' etterpå. Og når sant skal sies föler jeg meg faktisk skikkelig kvinnelig med litt hårete mus;-) hehe... Jeg barberer armhulene og bena. Og så dusjer jeg ganske ofte. Liker å kle meg pent, ordner håret, bruker sminke og elsker en god parfyme!!!! Smaken er som baken, den er delt :-)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #21 Skrevet 8. desember 2007 Synes også at dette var et morsomt innlegg, men må innrømme at når tråden først er startet så har nok også jeg meninger om barbering under graviditeten. Jeg barberer meg ikke under svangerskapet, hovedsaklig på grunn av faren for infeksjoner, men tror vel uansett ikke at jeg hadde orket med magen i veien. Det jeg ikke kan forstå er hvorfor folk på død og liv skal barbere seg før fødselen når man vet at jordmødrene anbefaler at man beholder håret. Tviler sterkt på at de som tar imot barnet bryr seg det minste fra eller til om man har hår der nede, så lenge man har sørget for at hygienen er i orden.
majsenna™ Skrevet 8. desember 2007 #22 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har nå 8 dager til termin, og har virkelig jobbet hardt for å se noenlunde grei ut til enhver tid. Intimbarbering er en risikosport blitt, men jeg har sluppet unna med noen små rifter. Jeg har også filt føttene mine jevnlig selv om jeg har gulpet, og nesten besvimt av anstrengelse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå