Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Jeg kjøpte "ny" bil i august... en 2004 mod mondeo stv.... På torsdag som var mått bilen inn for 6. gang, siden den ble kjøpt... Startsperren streika, kjølevæske lekasje, ødelagte hjul lagere etc etc.... Jeg synes dette er vanvittig mye på så kort tid!! Er jeg urimelig når jeg sier at jeg vil bytte bil... ...igjen... ??
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Jeg hadde byttet for lenge siden... Hater sånne ting.. Og jeg hadde i allefall ikke kjøpt Ford igjen. Kjøpte dere av forhandler, eller privat?
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2007 Forhandler... Snakket med selgeren på torsdag..., han sa t hvis jeg "byttet" inn vi har nå, kan han gi det samme som jeg ga... dvs 210000,- ... ..har egentlig veldig lyst på den nye mondeoen, men er litt i tvil nå... Den jeg har nå er VELDIG god å kjøre, masse plass :-) Men jeg må ha en bil jeg kan stole på...
silje-Thea 010108;) Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 får kjøpe deg en ordentlig bil..ford er ikke akkurat kjent for å holde...
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2007 ikke...? Hva er det som gjør at den ikke er kjent for å holde...? ..har aldri hørt at ford er dårligere enn andre merker...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 Hadde jeg fått det samme som jeg ga, hadde jeg levert den inn igjen på flekken. Finnes mange store romslige, gode biler. Saab 9-5 stv f.eks.. Kjempe god å kjøre.
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2007 Så faktisk på den før vi kjøpte mondeoen... Vet du hvordan bensin/diesel forbruket er på 9-5..?
silje-Thea 010108;) Skrevet 8. desember 2007 #8 Skrevet 8. desember 2007 nei de er liksom "oppbrukt" når de har gått et stykke...for eksempel en eldre merchedes...like bra om den har gått 200 eller 450 tusen km... det er ikke ford akkurat kjent for... så jeg syns absolutt du skulle bytte den inn igjen å få kjøpt deg en ny bil..klart..kjøper du en ny ford så får du jo bedre garanti på den da siden den er ny...å ja det er vel en bil med god plass i i forhold til mange andre biler...men hva koster den nye ford`n da? er d verdt pengene liksom? i forhold til andre biler...
silje-Thea 010108;) Skrevet 8. desember 2007 #9 Skrevet 8. desember 2007 vet ikke hvor mye du bruker bil osv..men selv har vi en audi a4 2003 mod...å den er det mer enn god nok plass til vogn og bilstoler å det som er..å vi ga vel 250 for våres...så når man tenker kvalitet OG at man faktisk en dag skal selge igjen så holder vel audi seg bedre i pris enn ford..(ikke bare audi men bare et eksempel her)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. desember 2007 #10 Skrevet 8. desember 2007 Ja, min 9-5 ligger på 0,7 ca på småkjøring, klarer å kjøre den på 0,6 også, men da kjører jeg veeeeldig fint med den. Jeg har manuellt gir, automaten vil ha ca 1 dl mer på mila... Har også en stor motor jeg da, 250 hk, men de "vanlige" motrene vil vel ligge på 0,8 som manuell og 0,9 som automat tenker jeg. Også er de jo veldig sikre biler da. Og helt fantastiske å kjøre.
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 8. desember 2007 Jeg skal ikke ha bilene til de har gått så langt åkke som ;-) Den jeg har nå har gårr 65000... Den nye mondeoen kunne jeg få for 310000.. (diesel 130hk, svart, navigasjonssystem etc) Med en "garanti" som sier at jeg etter 3 år får igjen det jeg har som rest på lånet... Jeg tenkte å bytte bil annenhvert- hvert 3. år..
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 8. desember 2007 Er jo ikke sååå ille det... Omtrent det samme som mondeoen min bruker :-) ...nei... får vel titte litt rundt tenker jeg... (Må bare få mannen min over på "min side".... han synes vi bør vente å se... "alt" er jo tross alt byttet snart" ... grrrr!!!)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. desember 2007 #13 Skrevet 8. desember 2007 Den nye mondeoen er vel like mye volvo, som volvo er mondeo.. Ikke er den så verst å se på heller.. Men jeg bruker å si at det er 3 feil med den... Ford i grillen, ford på rattet, og ford bak.. hehe.. Er ikke så veldig begeistret for ford jeg da men.. Du må jo kjøpe den bilen du selv har lyst på.
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 8. desember 2007 bruker bilen en god del.,.. I overkant av 1t. daglig.... + en del turer på fjellet vinterstid.. (4t hver vei..) Tror ikke verdien synker så mye på såpass nye biler.... Er nok lettere å selge den før nybilgarantien går ut også:-)
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 8. desember 2007 Merket plager meg ikke så mye;-) Synes den er vanvittig stilig:-) Hadde den bilen jeg har nå fungert som den skulle hadde jeg uten tvil beholt den..... Men må jo innrømme at jeg er litt i tvil, siden det har vært så utrolig mye feil med den på så kort tid...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. desember 2007 #16 Skrevet 8. desember 2007 Ja, man får merkene litt opp i halsen når det er så mye tull med en bil.. Også er det jo smak og behag da.. Jeg er sånn super bilinteressert, så for meg spiller merket en rolle..
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #17 Skrevet 8. desember 2007 Jeg bryr ikke såååå mye om merket... , men litt ;-) Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt volvo xc90, mørk blå m beige skinnintreiør *drømme* Er litt opptatt av at bilene ikke skal se gamle ut heller jeg da... :-/
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. desember 2007 #18 Skrevet 8. desember 2007 Men når det gjelder forbruket.. Det jeg oppga i sted er bensin bilene, dieselen ligger ca 1 dl under bensinen.. Ja, xc90´n er kul den.. Men svinenes dyr da.... Hehe.. Også super de en del tror jeg.. Volvo har jo vært kjent for å være litt tørste.. Men har man råd til en sånn bil, har man nok råd til å bruke litt eklstra drivstoff også..
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #19 Skrevet 8. desember 2007 Den tid den sorg ;-)
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 8. desember 2007 #20 Skrevet 8. desember 2007 Vi vurderte faktisk Ford da vi kjøpte bil i sommer. Så på Mondeo og på S-Max. Vi sto mellom S-Max og Toyota Avenis til slutt og spurte alle vi kjente om hva de ville valgt. ALLE sa Toyota. Selv de som selv kjører Ford. Vi er superfornøyd med bilen så langt og kan anbefale den på det varmeste!
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #21 Skrevet 8. desember 2007 Har den like god plass innvendig som mondeoen...? Synes det er så deilig å kunne sette inn vognen på lags i bagasjerommet, har så mye plass baki der da iforhold til om vognen står på tvers:-)
Niem og Patrick Skrevet 8. desember 2007 #22 Skrevet 8. desember 2007 Fikses Og Repareres Daglig Visst du vil ha bil med stort bagasjerom kan jeg anbefale Volvo V70, den har faktisk plass til to simo vogner på langs ved siden av hverandre Selv har vi 2004 mod Mercedes C220 stv og synes dette er en utrolig god bil med mye plass..!
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 9. desember 2007 #23 Skrevet 9. desember 2007 Den er veldig romslig. Nå har jeg ikke satt vogna inn enda da, men det ser ut til å være mer enn god nok plass i Avensisen
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 9. desember 2007 #24 Skrevet 9. desember 2007 Ville nok også ha takket ja til bytte-tilbudet fra selgeren.... Mekanikere anbefaler ikke Ford, pga veldig masse feil, bilene er mye inne på verksted for å si det sånn. Håper neste bil blir bedre for dere, kjipt å plages så mye.
nr 6 på vei Skrevet 9. desember 2007 #25 Skrevet 9. desember 2007 Hei! Har hatt 2 Mondeoer og har ikke vært plaget med noen av dem i det hele tatt. Helt super bil. Hadde vi ikke hatt bruk for en bil med 7 seter så hadde vi kjøpt den nye Mondeoen. En skal huske at alle bile,erker kan ha slike (mandagsbiler) biler hvor det "alltid" er noe feil. Svigers hadde en Passat stv og han brukte sinnsykt med penger på den bilen. "Alle" har en mening om Ford Mondeo, men husk; Det er ikke uten grunn den ble valgt til årets bil og det både av biljournalister og publikum. Og det var helt suverent. Tror ikke alle kan ta sånn feil. Den bilen du hadde fått tilbud på høres forresten ut som akkurat dn bilen vi hadde kjøpt om vi ikke hadde hatt behov for en 7 seter. Kjøp den bilen du......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå