Gå til innhold

Huffa..... :-/

Queen_of_the_road*2_gull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja.. Da var strekkmerkene på tur.... Hadde likosm trodd jeg skulle unnslippe de jeg.. Men nei da.. De kom plutselig over natten gitt.... Heldigvis ikke så mange enda, men de formerer seg vel tenker jeg...

*snufs*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan du si...

Jeg tør ikke skryte mere, for i går merker jeg at hemoroidene har kommet...

Nå er det bare strekkmerkene igjen, men de kommer vel de også. Da er lista komplett, hehe...

Skrevet

Jeg husker så godt at da jeg ventet min første trodde jeg at jeg hadde unnsluppet alle strekkkmerkene.....var jo så fornøyd da jeg sa dette til mannen min og han sa ikke så mye.

Men så så jeg da etter fødselen at strekkmerkene hadde hjemt seg under magen. Mannen min ville ikke skuffe meg da jeg sa hvor lite strekkemerke jeg hadde fått.

Men heldigvis så viser de ikke så godt en stund etter fødselen....de blekner en god del.

Bare en liten mager trøst fra meg:0)

Skrevet

Næmmen lille queenie da! Dette var da kjipt :-( Har du brukt mandeloljen 2 ganger pr dag? Har gjort det jeg og har ingen merker enda og jeg er like stor over magen nå som når jeg var 1 uke på overtid med jenta og da fikk jeg 3 små. MEN det er 4 uker igjen så uff jeg krysser fingrene for at de ikke kommer! :-(

Skrevet

Nei, jeg har nok vært litt slapp med smøringen... Men har smurt 1 gang for dag, og av og til to...

Har brukt både mandelolje og den cocoa butter sticken fra body shop... men nå blir det skjerpings her.. Nå blir det ingen unnasluntring med smøringen nei. Håper det ikke blir flere.... De er heldigvis nok så lyse i fargen da.. Enda...

Skrevet

Ikke fortvil!

1) Enten kjøper dere Weleda oljen på helsekost, og smører nå og tre mnd framover i tid. Den Oljen lukter ikke så ille, og trekker ganske raskt inn.

2) Clarins-oljen, dyr, men effektiv. Kan også benyttes etter fødsel. Men den lukter litt mye... ja... myggolje??

3) Så kommer cremedelacreme: Mamma Mios produkter. De er helt sinnsykt dyre, MEN kan bestilles ganske mye mer rimeligere på www.lookfantastic.com. Du MÅ momse de inn (pluss på 25%), men det er det verdt; har en venninne som så ut som et Europa-kart på magen, etter tre måneder var hun god som ny....

Lykke til.

Skrevet

Strekkmerker er faktisk genetisk.Så hvis din mor var plaget så kan det være du har fått det fra henne.

Appropo alle disse kremene;jeg sverger til de!!!For hvis ikke har jeg ingen ting og legge skylda på hvis jeg ser ut som ei veikart.Så jeg prøver i hvertfall,tørr ikke og la være:=/

Er i uke 30 og har ikke fått noen merker,er tålig svær.Min mor var ikke plaget med strekkmerker før de siste ukene og mye forsvant etter fødsel.

Kanskje jeg har arvet mere fra henne enn jeg trodde;=)

Noe en også må tenke på at er at man kan bruke alle kremer i verden,men det er ikke dermed sagt man slipper unna.

Strekkmerkene er ikke overfaldiske,de begynner nedi 2 og 3 hudlag og syns på utsiden.

Det vi kan gjøre er og prøve og døyve de med kremene,fargen på merkene.

Som jeg tenker;det er verdt og prøve enn og ikke ha gjort noe som helst.

Skrevet

Ja, det jeg sier også.. Om man ikke har prøvd, så er man jo helt sikker på at det ikke hjelper.. Kan jo være at de hjelper akkurat så mye at man slipper unna...

Skrevet

Hvilken krem var det venninna di brukte da?

Dyre, ja, men verdt det om det hjelper. :)

Skrevet

Jeg bruker den oljen fra Clarins. Sambo fikk anbefalt den av ei på jobben hans som hadde vært gravid. Jeg syntes den er kjempegod og har ikke antydning til noen strekkmerker enda. Oljen koster jo litt da. 375 per flaske tror jeg det var, men om det holder strekkmerkene unna, så er det jo verdt det. uansett så har jeg jo gjort det jeg kan for å unngå dem. Jeg vet jo ikke hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde brukt den. Jeg synes at Clarins oljen lukter massasjeolje jeg. :)

Skrevet

Skulle ikke gjemme meg bak anonym knappen her 13.01.

Men har man ikke prøvd så hvet man ikke om det funker....;=)

Har flere som har ledd litt av meg pga kremene jeg bruker..Men jeg har bedre samvittighet når jeg hvet jeg i hvertfall har prøvd da:=)

Om ikke det helt funker slik som det skal har jeg troa på at man kan forminske gradene av strekmerker.Og det blir lettere og behandle de senere.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg gikk også rundt og var ganske så fornøyd med magen, neida - jeg hadde ikke strekkmerker, nei! Men så snudde jeg tilfeldigvis rumpa til speilet for ei ukes tid siden.....og det synet som møtte meg da var ikke pent! Har fått røde strekkmerker på rumpa!! Djiiiiz......trodde jeg hadde sluppet unna jeg! I tillegg kunne jeg se et par åreknuter på ridebukselårene=( Huff!!

Har smurt magen jevnt med Decubal, men det er mest for komfortens skyld, strekkmerker ER genetisk betinget. Har jobbet i parfymeri og solgt slike oljer og kremer, men vet at man kan smøre seg blå og likevel sprekke opp fordi man sprekker ikke i overhuden - men i underhuden.

Jaja....vi får se på dette som nok en bonus vi får som gravide=P

Skrevet

Trodde også jeg slapp unna strekkmerker. Dukket opp de siste ukene i mitt forrige svangerskap og så var det noen sniker som dukket frem fra under magen når jeg hadde født. Og de har fått gjester nå som jeg nærmer meg slutten av mitt andre svangerskap:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...