Gå til innhold

Har du hatt humanetisk vielse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss til våren, og trenger litt inspirasjon til hvordan vielsen skal være. Har fått vigsler, men ikke vært i kontakt, så vi vet lite. Hvor lang tid bruker vigsleren på det hun skal gjøre?

Har ikke kommet lengre enn å se for meg at noen i familien skal synge en sang, og at vi kan ha en allsang. Noen som leser et dikt kanskje?

Vil gjerne høre hva andre har gjort! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde (=

Giftet oss på en privat strand.

Sånn gjorde vi det. Alle gjestene hadde spredd seg i en slags midtgang og mannen min sto helt nederst der vi skulle stå. Når jeg kom gikk mannen min opp for å hente meg, så gikk vi sammen tilbake. Alle gjestene samlet seg da rundt oss. Men vi gikk ned spilte en cd- spiller en sang av Enya "Amarantine" ..

Så leste vigsleren opp en tale hun hadde laget. (de har en fast tale som de tilrettelegger hvert par) Kjempefin og personelig. (vi hadde skrivd et brev hver til vigsleren hvor vi fortale litt om oss selv og hverandre, de har endel spm.ol.også)

Så leste stesøsteren min opp et dikt.

Etter det var det det formelle som alle må ha med. Husker ikke helt hva hun sa jeg, men vi måtte vel svare ja på noe hehe.. Tilslutt måtte vi skrive under på noen papirer, forloverene også.

Når vielsen var ferdig åpnet forloveren til mannen min champagne som vi og forloverene tok et glass av.

Kjempefin opplevelse.

Skrevet

Vi hadde en humanetisk vielse, og angrer ikke et sekund på det!

Vi giftet oss ute på en liten øy i havgapet, der mannen min sin familie pleier å feriere på hytta si. Vi hadde vielsen ute ved sjøkanten. Hadde nydelig mat inne på sjøhuset, laget av ei kjempeflott kokke.

Da jeg gikk opp mot mannen min, ble det spilt Enya med "paint the sky with stars" på cd. Lokalleder av human etisk forbund viet oss, og hadde en kjempefin tale. Vi valgte å ikke skrive/si noe til hverandre, men det hadde vi gjort, om vi skulle gjort det om igjen. Har du en musikalsk søster som meg, kunne hun kanskje spilt piano/gitar og sunget?

Glemte å si det, men faren min fulgte meg selvfølgelig opp til "alters".

I broren min sitt bryllup, leste jeg dikt. Det har jeg hørt mange som gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...