Gå til innhold

Mannen min lurte meg inatt ): ):

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi hadde ubeskyttet sex. han skulle være forsiktig men han har ikke gjort det. han har bestmet seg for ett barn til uten å snakke meg om det. Herregud hva skal jeg gjøre nå.jeg kan ikke ta angrepille pga amming.

jeg er så sint på meg selv som jeg stolte på han. sønnen min er ett år og jeg ikke lyst til å bli gravid så tidlig. uff håper ikke at jeg blir gravid. ): ):

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurte deg? Men kjære deg, du vet da hvordan barn blir til? Så sant han ikke voldtok deg eller byttet p-pillene dine med flourtabletter kan du nok ikke påstå at det bare er hans skyld om du blir gravid. Kom deg på apoteket og kjøp angrepille og gå til legen på mandag og fiks prevensjon om du ikke vil ha barn. Lykke til

Skrevet

jaja jeg vet hvordan barn blir til. men vi har aldri brukt prevensjon. han har vært forskitig hele tiden da trengte vi ikke prevensjon . du vet hva jeg mener.han måtte ikke komme inne meg .som han har gjort i mange år. ville ikke skrive det . men mååte svare dtt innlegg .sorry

Skrevet

mange barn som er resultat av å hoppe av i svingen....

Skrevet

skjønner hva du mener, utrolig dårlig gjort av han! du har all grunn til å være sint!men synes du skulle ta en angrepille om dette er krise for så å gå til lege å få resept på prevensjon! kanskje forlange å bruke kondom om han vil ha sex! så synes jeg du skal sette deg ned å ta en lang prat med han om hva du har opplevd med dette å tillitsbrudd, for er jo det det er!

å en kan jo selvfølgelig bli gravid med å hoppe av i svingen, sitter selv med en spire her!! men det er lissom ikke nødvendig å gjøre det bevist med vilje! i vårt tilfelle var det absolutt greit, var mer eller mindre planlagt! vi håpte på å få barn innenfor et tidsrom på 1 til 3 år, så kom den!!hehe..så absolutt velkommen!!!:)

Skrevet

har vært på apoteket idag. hun sa at jeg kan ikke bruke angrepille pga jeg ammer ): går rask over morsmelken. ):

Skrevet

ja men da får du gi ungen din morsmelkerstatning i et par dager når du har tatt angrepillen, for så å amme han igjen!!

Skrevet

med mindre du har slått deg til ro med at du vil ha en til??

Skrevet

"han har vært forskitig hele tiden da trengte vi ikke prevensjon" må være noe av det dummeste jeg noen sinne har lest. Er du virkelig ikke klar over at det drypper sæd selv før han kommer???? Masse masse barn der ute som er unnfanget på den måten.

Så vil du ikke ha barn må du kutte ut sex totalt eller skaffe prevansjon. Ikke skylde på at mannen din lurte deg, det er kun du selv som lurer deg.

Skrevet

Det er jo ikke sikkert du er i den "riktige" perioden til å bli gravid heller akkurat nå da, kanskje har du ikke fått igjen mensen etter fødsel fordi du fortsatt ammer? Da er du ofte naturlig beskyttet (ikke helt sikker metode da) eller at du nettopp har hatt eller skal ha mensen?

Er du midt i eggløsningsperioden derimot...da bør du gjøre som en over her sa, enten forsone deg med at "to tette" kan bli aktuelt, eller pumpe ut morsmelken i etpar dager mens du tar angrepillen, og gi mme (ikke verdens undergang).

Ville uansett tatt en prat med mannen...

Skrevet

Dårlig gjort av han??? er det ingen som har hatt seksualundervisning på grunnskolen? vil man ikke bli gravid så lar man være å ha sex eller så ringer man legen og får råd om hva slags prevensjon man bør bruke. er det riktig tid så betyr det ikke noe om han kommer eller hopper av i svingen, spermcellene finner veien om de er få eller mange!

Skrevet

Du kan ta angrepille selv om du ammer, står i hvert fall i pakningsvedlegget:

"Amming

Du kan amme selv om du bruker Norlevo. Det virksomme stoffet levonorgestrel går til en viss grad over i morsmelken og den ammende kvinne bør amme umiddelbart før inntak av tabletten."

Ring legen din og spør for sikkerhets skyld. Hvis du ammer rett før du tar pillen og så venter en god stund med å amme, kanskje gir melk på flaske eller i kopp i stedet, så går det nok bra.

Skrevet

Dårlig gjort av han??

Du var jo med på det selv. Hva med å si "nei"??

Og dere pleier ikke ha sex med beskyttelse?

Nei, sorry, dette kan jeg ikke ha medfølelse for dessverre.

Skrevet

Jeg hadde ringt og forhørt meg med lege vedr. amming og angrepille. På apoteket svarer de for å være på den helt sikre siden, men hvis en lege tillater det, er det ok. Mange legemidler de ikke vil gi ut på apoteket fordi det er usikkert hvor mye som kommer over i morsmelka eller fordi det er små små mengder som skilles ut. Men en lege vil kunne gi deg ordentlig svar.

Skrevet

Hei

Til neste gang.... skyll deg godt neden til - spyl deg godt inni skjeden med kaldt vann ( varmt vann er det samme som soppinfeskjsjon ) Da minsker du ihverfall faren litt selv om muligheten så klart er der..

- når hadde du mensen sist ? Eggløsning har du ca 13 - 15 dager etter første mens dag...

Skrevet

HI, du høres ikke så veldig troverdig ut her. Hvis du virkelig ikke vil bli gravid så må du bruke prevansjon eller i dette tilfellet ta en angrepille. Virker som du bare vil ha oppmerksomhet synes jeg.. Ærlig talt!

Skrevet

Er jo mange som ikke bruker annen prevansjon enn hopp av i svingen, særlig så lenge man ammer...

Selvsagt er det da en viss risiko, og det må man jo ta høyde for. Men det er klart den risikoen er større om han kommer inne i henne. Hadde også følt meg lurt. Særlig når han i tillegg sier at han vil ha et barn til, og det ikke var et "uhell".

Ønsker deg uansett lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...