Patetica fåkksi Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Bor i Spania (Syden) og jeg aner virkelig ikke hva vi skal ha paa julaften. 1) Da jeg bodde i Norge for godt over 7 aar siden var alltid tradisjonen ribbe m/tilbehör. Men jeg kan da ikke lage ribbe. Dessuten har jeg aldri sett det her. 2) Samboern min er engelsk, saa der er det helt andre tradisjoner igjen, kalkun osv. Saa jeg vurderer a) en god fiskemiddag som jeg hvertfall veit kommer til aa bli bra siden jeg har lagd det mange ganger. Torsk f.eks, med masse godt tilbehör.. pröve meg paa en liten Turkey?! Og muligens ende opp med ekspress-frossenpizza siden middagen gikk til helvete? c) löp og kjöp; kjöpe en kalkun eller lignende og pröve en gang eller to, men HVORDAN "lager" man en kalkun?
Gjest -<<- Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Du finner tusen oppskrifter om du googler. Kalkun er godt, og ikke spesielt vanskelig å tilberede. Jeg er tilhenger av å stikke smørklatter og hvitløksfedd under skinnet på den under steking, blir saftigere. Om du dropper stuffing og slikt er det ikke spesielt innviklet. Stekepose er også et fint dyr.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 Jeg ville gått for kalkun altså. Da blir sikkert mannen veldig glad. Dessuten er det jo fint å ha noe man ikke får ellers i året til julemiddag. Det er ganske lettvint, jeg har ikke prøvd meg på det selv men jeg har fått servert bra kalkun av folk som nesten ikke kan lage mat:) Til og med med deilig stuffing i.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 det er over 7 år siden du bodde i norge og deter først denne julen dilemmaetde kommer. har derefeiret jul med andre de årene. hva har dere gjort disse årene da. jeg hadde gått for kalkun om jeg var deg. det er ikke så vanskelig. hva med å spørre svigermoren din om det er mulig om tips til tilbehøret og hvordan hun gjør. du gjør natutligvis ikke akkurat som henne men kan plukke opp tips. selv er jeg fra danmark og derer det jo and som er den store julemiddagen, likevel serverer jeg ribbe men med tilbehøret til and. funker supert det. altså du kan helt sikkert bruke noe av det du kan fra før. Gode tips om steking av kalkun (sauser, drikke osv.) http://www.prior.no/produkt.html?tp=52&artid=147&catid=&subcat=&pgcat=15 her finner duflereoppskrifter på kalkun ikkealleer helstekingda. http://www.kylling.no/RecipeResult.aspx?freetext=kalkun&bgstyle=&mnu1id=&mnu2id=&mnu3id=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå