Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere til dåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har dåpskjole, skal ikke bestille kaker, her baker hele familien selv;) har bestemt oss for smørbrød, vi blir 20 stk så kun det som skal bestilles, hvor mye koster ett slikt smørbrød og hvor mye beregnes pr. person??

er ikke noe mer som koster ang dåp vell??

hilsen ei som ikke har gjort dette før, altså null peiling;)hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

drikke,pynt ,til og fra dåpen ,har dere tenkt på det?:)vi brukte ca 16 tusen på dåpen til Will,men vi hadde det på cafe europa med 3 retters middag.

Skrevet

så pass;) skal nå ikke bruke såå mye, ja det har jeg handlet inn, lys, dekorasjoner, pynt osv. . .

Skrevet

Skal dere ha det hjemme eller i et selskapslokale? I såfall koster det penger å leie et lokale.

Lys, servietter, duker, blomster

Engangsbestikk/tallerkener/glass?

Invitasjoner og bordkort

Kaffe, te, sukker og melk

Mineralvann/lettøl/vin (?)

Er det små snitter regnes vel fire-fem pr person, man bestiller gjerne til x antall mennesker

Skal dere ha noe nye antrekk selv?

Det går ofte mer penger enn man tror...

Skrevet

Hmm.. Vi hadde det hjemme hos mine foreldre,da de har et ganske stort hus.

Vi hadde koldt bord der vi lagde maten selv.Og kaker bakte vi selv.Pluss bestilte ei og svigermor bestilte 2 kaker.

Hadde mer enn nok.

Pynten,lysene,maten,drikke,servietter,kaker.. sikkert noe annet også som jeg ikke kommer på akkurat nå,men ble ikke så dyrt.Kommer jo helt an på hvordan man vil gjøre det.Trenger ikke være så dyrt:)

Skrevet

vi skal ha det hjemme hos mamma å pappa. vi har servise å søv bestikk, ikke nye antrekk, har handlet lys osv, bordkort skal vi ikke ha, er litt usikker på om det er nødvendig med invitasjoner. . .

Skrevet

Om man bestiller snitter hos catering får man selkapsvarianten til ca 100,- pr person. Da beregnes det gjerne 5 ulike snitter til hver. Lettvint og greit det da.

Vi hadde koldtbord som vi bestillte sist. Det kom på 200,- pr pers.

Skrevet

Vi hadde det i en festsalt på et hotell her i byen og jeg kan vel tenker meg at det kom opp mot en 15 ooo. Da hadde vi tre-retters middag og vi var vel 19 stk. Vi hadde tre kaker og kaffe etterpå. Noe som viste seg å være mer enn nok,for de ble ikke halvspiste engang,folk var så mette etter middagen.

Skrevet

Seriøst??? Bruker man SÅÅÅ mye til en dåp????

Skjønner godt at det blir dyrt å ha 3-retters på et hotell, men er det vanlig at man bruker så mye??

Skrevet

Nei, tror ikke det er vanlig.. Har det ikke vært i de dåpene jeg har vært i hvertfall... Syns nå det er litt mer personlig når ting er hjemlaget jeg da, hjemlagde kort, pynt, kaker, evt mat, så da blir det ikke så dyrt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...