Gå til innhold

koking kontra sterilisering av flasker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe en sterilisator til flasker, som man setter i micro og alt er steril på 3 minutter. Drevet med å koke flasker inntil nå, men det er litt mye styr med det synes jeg, spesielt etter at jeg måtte begynne å bruke større flasker på 250 ml..

Er det noen her som bruker slik sterilisator ? Er det bedre, mer økonomisk mtp tid og strøm og alt annet ? Selve apparatet koster litt under 300 kr, så det er ikke så gale , og om man sparer strøm i tillegg.. Noen erfaringer ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var veldig fornøyde med vår sterilisator. Var temmelig lei av å koke flasker i kjele, det er MYE enklere å sterilisere i micro'n! Bare vaske de først, så inn i micro'n i noen minutter - en drøm istedet for å bruke kjele. Om du skulle bli heftet med noe under flaskekokingen, så trenger du heller ikke bekymre deg for å glemme flaskene i kjele på ovnen ;)

Løp og kjøp! hehe :)

Skrevet

Vi er også utrolig fornøyde med vår avent sterilistator til micro:-)

Mye mindre styr og tar ikke lange tiden!

Virkelig å anbefale:-)

Skrevet

Som flaskemamma så priser jeg meg lykkelig over at jeg kjøpte en microsterilisator. Livet ble mye lettere når den kom i hus. Nesten så det er det produktet jeg har kjøpt som lettet hverdagen mest.

Så mye lettere å bare hive flaskene i microen enn å måtte stå over komfyren og styre på.

Virkelig verdt hver ei krone.

Min bruker 7min da (sto i bruksanvisningen).. kan ikke sjønne at du får rett temp inni der og nokk varme over lenger tid til å ta knekken på bakteriene ved 3min. Ting skal jo koke i 5 min i en vanlig kaserolle...

Skrevet

Mange takk alle sammen, da skal jeg ikke tenke mer. Kjøper rett over helgen når pengene kommer :) god helt til alle sammen !

Skrevet

Får man kjøpt slike på apotek eller?

Skrevet

Jepp:-) Jeg kjøpte min der hvertfal.

Skrevet

Men altså - jeg lærte at man kan ta flaskene i en plastbolle, bittelitt vann, og så inn i mikroen i 5 min. Da blir de kokt, og mikrøbølger dreper absolutt alt av bakterier. Ingen andre som har hørt dette?

Skrevet

Joda det blir nesten det samme. Har ikke hørt at mikrobølgene dreper alt av bakterier...Forskjellen er vel at ved en dings fra Avent har lokk og selve vanndampen blir værende inni boksen. I tillegg er det et lite stativ med hull som man stabler flasker og smokker i.

Skrevet

passer bare avent sine flasker i den?

Skrevet

Nei, men flaskene bør ikke være så veldig høye.

Skrevet

har en del MAM ultivent flasker... noen som har prøvd de i den? går det an å bare bruke den til å sterilisere smokkene og ringene med?

Skrevet

Koster maskinen under 300 kr? Hadde jeg visst det skulle jeg kjopt for lenge siden..grrr... naa er hun 5 mnd saa tror ikke jeg orker aa kjope naa. Maa vel ikke koke saa veldig mye lenger?

Skrevet

Ja, de passer, i alle fall så lenge du skrur bunnen av. Ja til det andre spørsmålet også.

Skrevet

Tror jeg betalte 225 kr for min fra Avent.

Skrevet

Jeg betalte også 225 for min. Kjempesmart!! Brukte den også til vanlige smukker når mini var liten.

Skrevet

Jeg kjøpte en brukt på finn.no. Fungerer kjempebra og alt tar kortere tid! sparte også masse penger.

Skrevet

Anbefaler mikrosterilisator jeg iallfall. Man slipper å "gjete" den kjelen slik at det ikke koker tørt og blir ødelagt, og selve sterilisatoren er jo også billig i innkjøp. Bare sjekk at den passer i mikroen! Vår går akkurat inn - så det var bare flaks! :)

Skrevet

Ser at det ble til mye lengre innlegg enn jeg trodde, he he :) bra det :)

Et lite info om sterilisatoren jeg tenkte å kjøpe; om det er Avent vet jeg ikke, for de var utsolgt for det da jeg var i butikken og spurte. Men det var altså en butikk med babyutstyr i Bergen, i nærheten av Gågaten, ikke på apoteket da.

De sa at det var plass til 6 høye flasker fra NUK , det spurte jeg spesielt om, for vi har en del av de, pluss plass til alle smokker.

HI

Skrevet

Jeg sendte samboeren på apoteket i går for å kjøpe sterilisator, de skjønte ikke hva han snakka om engang....Sukk ;-) Får håpe andre apotek/babyutstyrsbutikker her i byen er mer informerte:)

Skrevet

Ville satset på utstyrsbutikker da ikke alle apotek har slike ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...