Gå til innhold

kort livmorhals V.S termindato

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har nettopp kommet hjem fra sykehuset etter å ha ligget på overvåking i tre døgn pga kort livmorhals (16mm) og regelmessige kynnere. Når de undersøkte meg med vaginal ultralyd så de at livmorhalsen trakk seg sammen til 6-7mm når jeg hadde en "kynner". Fikk lungemodningsprøyter og ridempende tabletter. Siden det roet seg helt, fikk jeg tilslutt slippe hjem, ettersom jeg er såpass langt på vei. 33+1. Sitter nå her som et spørsmålstegn. Følte jeg ikke fikk svar på det jeg trengte under oppholdet, og de sjekket ikke livmorhalsen min før eg reiste hjem (igjen antagelig fordi jeg er såpass langt på vei, og det ikke er mer de kan gjøre dersom noe skulle skje) Hadde allikevel vært veldi greit å visst. Er det forventet at jeg skal gå frem til termin?? Noen som har opplevd noe liknende men som allikvel har holdt babyen inne til termin? Hadde vert kjekt å funnet ut hva som er mest sannsynlig av de to..

setter pris på alle svar:):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde få meir informasjon ja. Min mor hadde so kort livmorhals at ho måtte sy den igjen, og i veke 35 tok dei vekk stinga, og to av oss barna blei født rett rundt termin, den tredje blei født nesten 3 veke på overtid. So d e godt mulig du går til termin ja:) Lykke til vertfall!:)

Skrevet

hmm de skjekket nok ikke pga at en skal helst ikke tufse nedi der når du har så kort LH noe som kanskje kan sette fødsel igang, kan være du får før termin siden du har vært plaget med disse kynnerene, men en vet jo ikke, min LH var LANG!!! noe som tokk shit lang tid;)hehe.

sa de noe om å ha sex??

du får se hva som skjer framover, er aldri godt å vite når vi er gravide alt kan skje;)

Skrevet

Nei, de sa ikke noe om at jeg ikke skulle ha sex, selv om jeg har en liten mistanke om at det var nettopp det som startet de premature riene mine. Føler meg bare helt paff og forstår ikke hvordan det går an å få så motstridende beskjeder fra jordmødre og leger. En av jordmødrene jeg snakket med sa klart ifra at jeg nok bare skulle sitte til pynt fremmover og ikke gjøre noe særlig husarbeid o. l. Mens hun jeg snakket med rett før jeg fikk reise var ikke særlig pirken på dette, og når jeg spurte ang sykemeldning og liknende sa hun at det fikk jeg ta som det kom (jobber bare deltid da..) Hvet liksom ikke hva som er forventet av meg. Er ikke den typen som liker å sitte for mye i ro, så har ikke lyst å sykemelde meg hvis det ikke er nødvendig, og ut i fra den informasjonen jeg fikk har jeg ikke peiling. hehe..

Skrevet

Mor mi måtte ta det med ro HEILE svangerskapet...sjøl om livmorhalsen va sydd igjen.

Skrevet

Er i samme situasjon så lurer på det damme:P *dytt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...