mamma til trollungen Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 gutten vår på 7 måneder fikk røde prikker og utslett på hele kroppen. vi har prøvd å fjerne forskjellige matvarer fra kostholdet hans, og utslettet forsvant når både han og jeg kuttet ut alt som inneholder kumelk. men da lurer jeg på...bør vi ta noen vitaminer/ kosttilskudd? flere babyer med masse utslett forresten? hans var masse tørre, røde flekker over særlig mage, rygg, overarmer og lår, og med masse tette små, røde prikker oppå der igjen, som små kviser. kan det være noe annet enn allergi? han er i fin form ellers.
potet1 Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Vi har hatt melkeallergi og når vi ser tilbake, var nok de røde prikkene allergitegn. Alle antok det var vanlig melkeutslett og tenkte ikke mer på det, men når junior var 7 uker, etter uker med kolikk og løs mage, fikk han blod i avføringen og vi gikk til lege. Ble så henvist til barneklinikken som konstaterte alvorlig melkeproteinallergi og jeg måtte midlertidig slutte å amme og junior fikk Neocate i 5 uker. Da var jeg melkefri og junior fikk regulert kroppen sin og jeg kunne amme igjen;o) Ved første kontroll på barneklinikken, da var junior 4 mnd og 3 uker, skulle vi prøve med melk igjen og det går strålende!!!! Så jeg anbefaler deg å kontakt lege, evt få henvisning til spesialist, for videre oppfølging. Nå skal jo gutten etterhvert introduseres for melkeprodukter, så jeg ville fått en ordentlig redgjørelse av lege på fremgangsmåte. Stort sett vokser de fleste det av seg innen første leveår, i hverfall innen de er 3!!! LYkke til;o)
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 Hei! Vesla her er ikke allergisk da, men intolerant mot kumelk. (og alle andre animalse produkt) Her får vesla Nutramigen mme, med kalsium. Men om du ammer kan jo du ta kalsiumtilskudd?
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Det skal forresten finnes flytende kalsiumtilskudd på apoteket, påsto legen min i går:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå