Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 gjør vel ikke noe å ta tattovering når man er gravid??
1baby,og 1 spire Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 kommer ann på hvor du skal ha den, men trur ikke det er noe farlig. (kan sikkert være litt ekkelt vis du skal ha den på eler veldig når magen)Spørr på ett tato studio for sikkerhets skyld. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 tenkte å ha en på håndleddet, tror ikke det hadde blitt så bra å ta på magen nå akkurat hehe
BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Hadde ikke villet gjort det hvis jeg var deg... Vet bare at man ikke får fjerne tatovering mens man går gravid, dette da noe av blekket flyter ut i blodet. Og det blir jo helt sikkert litt blekk i blodet når man tar tatoveringen også..? Ville ventet for sikkerhets skyld, men du kan jo høre på et seriøst tatoveringsstudio. Lykke til
OhMyGod!!! Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 ville venta jeg hvertfall, for du er mer sensitiv når du er gravid, og man kan få allergisk reaksjon på blekket, noe som ikke er bra for huden din (sett reaksjon på ei gravid venninne nemlig....øæææu si æ bare....)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Hvis du tar i korsryggen så kan du ikke bruke epidural
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 Tull at man ikke får epidural pga tattis. Jeg tattoverer..og vil helst ikke gjøre det på meg selv nå eller på andre gravide. Hormonene kan gjøre at det blør mer enn vanlig og at blekket ikke setter seg og det er infeksjonsfarer ved å ta tattoveringer,derfor veldig ugunstid når man er gravid.Synes jeg! men jeg vet at noen tattoverer gravide.....forsvarlig eller ikke? jeg vil vente til etter at ungen er ute..
Nætte;mortil2 Skrevet 9. desember 2007 #9 Skrevet 9. desember 2007 Om det er mulig å tattovere seg når man er gravid vet jeg ikke, men jeg ville ikke gjort det.. Men det med epidural og tattoo på ryggen er bare tøys og tull!!!!! Jeg har en stor fargerik tattoo nederst på korsryggen, hvorpå den ene jordmora fikk helt hetta da det ble oppdaget at knotten satt i seteleie, for HVORDAN skulle de få gitt meg epidural!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vel........ Den ble da satt nesten 10 cm over tatttoen, om ikke mer.. epidural blir ikke satt nederst på korsryggen der de fleste har tattoo, og de kan også prøve å unngå å få med seg farge hvis de må sette i den, for de fleste har ikke helt fargelagte tattoveringer..
Marit & de 3 knøttene Skrevet 9. desember 2007 #10 Skrevet 9. desember 2007 Epiduralet blir satt lenger opp på ryggen og ikke i korsryggen!
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #11 Skrevet 9. desember 2007 Tror ikke du blir tatovert av tatoveringsstudioet du henvender deg til dersom du er gravid. Så det var en annen en som svarte at man ikke kan garantere resultatet pga hormonforandringene i kroppen (men...man kan jo egentlig aldri garantere resultatet). Så tror ikke du får lov rett og slett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå