Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Noen som har mistet mensen med kobberspiral??
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Ingen som har erfaring med kobberspiral??
selma07 og engel Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har ihvertfall ikke mista mensen med kobberspiralen... Heller motsatt..
Mammapudding Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Mista ikke mensen, men den ble fryktelig uregelmessig! Kunne fort gå 40-50 dager mellom hver mens..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 Har hørt at en kan miste mensen med hormonspiral, men at den blir kraftigere med kobberspiral.... Jeg har nå hatt kobberspiral i snart to år, blødningen har vært kraftigere enn før jeg fikk spiral. Mildt sagt...... Jeg fikk også smerter rundt mensen, noe jeg vet er normalt. Men nå har jeg mistet mensen ser det ut til..... Forrige blødning var veldig minimal og uten smerter. Så måtte undersøke om dette var normalt! Litt redd den kan ha blitt satt litt ut av sin stilling pga min mann har kjent den............. Hvor stor sjanse er det for at det kan skje? Noen som vet....? HI
Mammapudding Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 Det kan skje, jeg har opplevd det selv. Det førte til betennelse i livmora, og det var ikke godt!! Du burde få det sjekket hvis du tror den er falt litt ut..og bruk kondom:) Kjenn med en finger oppi der, hvis du ikke kjenner tråden..eller du kjenner mer enn tråden så har den garantert falt ut.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 8. desember 2007 #7 Skrevet 8. desember 2007 Jeg kan kjenne tråden til kobberspiralen av å til, en sjelden gang. Hender at typen kan kjenne trådene under akten også. Men det har jeg hørt er normalt? Altså, burde jeg være redd for at den har fallt ut?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #8 Skrevet 8. desember 2007 Men vi har ikke brukt kondom....... Kan mensen bli forandret av at den har falt ut da? Med tanke på liten blødning sist og ingen, eller sein blødning nå? Au... Det hørtes ikke noe godt ut nei! Hvordan merker man det a? HI
Mammapudding Skrevet 8. desember 2007 #9 Skrevet 8. desember 2007 Nei, tråden skal du kjenne:) Hvis du plutselig ikke kjenner den, eller du kjenne mer enn bare tråden, da er det fare for at den har falt litt ut. Hvis typen din kjenner tråden under akten, så kan det være at tråden er litt for lang, men det er ikke farlig:) Hvis det er ubehagelig for typen din så kan du be legen om å klippe tråden litt kortere:)
Mammapudding Skrevet 8. desember 2007 #10 Skrevet 8. desember 2007 Hvis den er falt litt ut så beskytter den ikke mot graviditet. Tror kanskje du bør ta en test hvis mensen ikke kommer snart. Har ikke hørt at det skal ha noe å si for mensen hvis den er falt ut, tror mensen skal komme som normalt likevel, men er ikke 100% sikker altså! Betennelse i livmora merket jeg ikke før jeg fikk sinnsykt vondt i magen og det ble veldig vondt helt oppi der under sex. Fikk betennelse fordi spiralen hadde gnagd siden den lå feil. Men det er vel ikke så vanlig da..Men om du får skikkelig vondt i magen eller i forbinnelse med sex så bør du kanskje sjekke det. Men du bør jo uansett få det sjekket hvis du tror spiralen har falt ut:)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #11 Skrevet 8. desember 2007 Tror det er kun tråden mannen min har merket... Men tror jeg skal kjenne etter selv også, for ikke hørt han si noe om den i det siste. Vet ikke helt hva jeg skal tro jeg.... Merker en ikke om den faller ut? Kan en ikke se den f.eks? Er mange tanker som suser forbi siden mensen er froandret sånn etter to år liksom......... HI
Mammapudding Skrevet 8. desember 2007 #12 Skrevet 8. desember 2007 Den faller ikke helt ut da..for da hadde du jo sett den i trusa:) Men hvis den bare flytter litt på seg eller faller litt ut er det nok til at den ikke virker som prevansjon! Tråden kjennes ut som en ståltråd, eller en nål hvis du kommer borti den med fingern, kjenn etter den du:)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #13 Skrevet 8. desember 2007 Hahaha.... Så for meg at den falt helt ut jeg....... hohoho.... Med andre ord så kan en ikke merke det om den faller litt ut? Utenom å kjenne etter om en kjenner kun trådene....? Får kjenne etter etterpå jeg! Takker for svar!!
mommytil2gutter Skrevet 8. desember 2007 #14 Skrevet 8. desember 2007 Du bør sjekke om du er gravid snarest mulig fordi spiralen kan skade fosteret hvis den ligger der. For min del hørtes det ut som graviditet men jeg er ingen ekspert. Hadde kobberspiral selv men fikk den fjernet pga større menseblødninger. Orket ikke styre med å ikke bruke tamponger og blør så fryktelig mye. (legen min sa jeg kunne ikke bruke tamponger fordi de kunne dra ut spiralen).
Mammapudding Skrevet 8. desember 2007 #15 Skrevet 8. desember 2007 Hehe:) Eneste måten å merke om den ikke er der den skal være er å kjenne etter trådene, hvis du kjenner mer eller ingenting så KAN den ha falt litt ut! Men tråden kan være vanskelig å kjenne pga slim og sånt som er oppi der, så kjenn godt etter;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå