Gå til innhold

Hva spiser dere egentlig? F.eks. på brødskiva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres sikkert veldig teit ut, men jeg kunne tenkt meg å høre hva dere andre spiser om dagene. Synes det er veldig mange innlegg her om hva man skal unngå å spise, så jeg vil heller høre hva dere faktisk spiser?

Jeg har fryktelig dårlig matlyst og er blitt veldig kresen etter jeg ble gravid, så føler ikke kostholdet mitt er bra nok... Spiser brødskiver 3-4 ganger daglig og middag. På brødskiva blir det helst nøkkelost, brunost, syltetøy (desverre kjøpt, ikke hjemmelaget...). Av og til spiser jeg weetabix (fullkorn) med most banan og melk. Drikker mye melk og spiser yoghurt. Hekta på klementiner!

Middagene er helt vanlige og stort sett sunne:-)

Vet jeg må skjerpe meg på å ta tran, og kanskje bli flinkere til å knaske gulrøtter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På brødskiva er jeg ganske kjedelig, liker bare salami, ost og skinke (sammen) eller ost og jordbærsyltetøy ( sammen) ( spiser ikke salami nå da, men til vanlig) Og en sjelden gang servelat, eller loff med banan ( det er godt det:)

Middag er også ganske ensformig, det går i torsk. ørret, kylling m/ris, bali kyllinggryte, spagethi og kjøttdeig, taco og av og til "store middager" steik, kjøtt og suppe, osv....

Skrevet

Er veldig glad i brød, men kjedelig når det gjelder pålegg :P Spiser kun leverpostei, den gule boksen =) Det har jeg alltid gjort, så det er nesten varemerket mitt :P Bruker én stor boks på 4 skiver ;)

Og nå når jeg er gravid drikker jeg sjokomelk til hvert brødmåltid =D

Når det gjelder middag går det mye i kylling, ris, gryteretter, hjemmelaget pizza osv :) Vanligvis er vi flinke til å prøve nye ting, men siden magen ble stor og alt ble et ork så gidder jeg ikke gjøre så stor innsats :P

Men jeg elsker å lage mat, så jeg blir nok flinkere igjen etter fødselen =)

Skrevet

Spiser hamburgerygg, kokt skinke, ost, smøre ost osv...

Alltid med agurk og tomat og av og til purreløk.

Skrevet

* leverpostei - gul tube m/agurk eller røbetter

* kaviar og gulost

* kaviar og agurk

* gulost og krydder(gjerne rista brød her)

* banos

* sjokade

* nugatti

* kokt skinke med agurk og tomat + litt krydder

* brunost

* syltetøy

* makrell i tomat

* tomat + krydder

* eggerøre og roastbiff....åh...savner roastbiff nå!

....hm kom ikke på mer i farten... ;o)

Skrevet

Jeg har "tilta" helt i matveien nå, på brødskiva har jeg kun potetsalat, roastbiff og majones, evt leverpostei m/agurk el. eggehakk m/laks.

Middagen pirker jeg kun i om dagen.

Spiser sikkert 10 grønne epler og 20 clementiner i døgnet også.

Skrevet

Glemte å si:

Jeg spiser svært lite middag for tiden, så da er jeg nødt om å variere pålegget mitt på brød.

Skrevet

Spiser en skive med fløtemysost til frokost.Fått helt dilla på det nå:) og en kopp te,glass vann og et glass meieriets appelsin juice:p Pluss folat og omega3.. noe som er helt forferdelig med tanke på at jeg kjenner når de har gått hull på og nesten får brekninger.HATER fisk!!

Skrevet

Servelat

Kokt skinke og gulost sammen

Leverpostei med sylteagurk

Appelsinmarmelade

Det er det jeg spiser på brødskiva. I tillegg spiser jeg havregrøt med bringebærsyltetøy, solfrokost med lettmelk, og masse frukt og juice. Og middag da. Og så tar jeg omega 3 og vitaminer.

Skrevet

Appelsin marmelade, bringebær- og jordbær syltetøy

Majones med tomat eller agurk

Smør med banan eller eple i skiver

Hvitost

Brunost

Kokt egg

Skinke

Leverpostei

Go og mager servelat(liker ikke vanlg servelat)

Går mye knekkebrød og rista brød for tiden.

Og har alltid masse grønnsaker på i tilegg til pålegget, elsker tomat, agurk, purre og paprika.

Middagene blir ofte raskt og enkelt siden jeg kommer sent hjem fra jobb, og det skal i tiegg være barnevennlig. Lapskaus, fiskepinner, panert torsk, fiskepudding, fiskegrateng, torsk i form, Spagetti og kjøttsaus, pølserett i form, hjemmelaget pizza, taco, fajitas, gryteretter, kyling fileter, grillet kylling, kylling panetter. Har altid minst en grønnsak som tilbehør til middagen. Men har mye hjelp av både findus og prior og toro...

Tar complete omega3 med folat.

Skrevet

Er ikke gravid enda, men svarer likevel.

På brødskiva har jeg:

salami

leverpostei

ost med paprika eller agurk

banan

egg, men bare det hvite og litt salt

eggerøre

brunost

servelat

kalkunfiletskiver

baconost

Skrevet

BRUNOST! på rista brød. deilig.

ost

skinke

banan og eple på skiva er godt.

kylling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...