Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 ...fordi jeg synes det er så kjempekoselig!!! Hva er egentlig så galt med det? Babyen min er 2,5 mnd gammel, jeg sover godt og hun sover godt!De siste nettene har hun faktisk sovet til kl 05 før hun våkner for første måltid. På dagtid sover hun alene og det går fint det også og jeg har tenkt å gå over til at hun sover i egen seng etterhvert. Men hva er egentlig så ille med at jeg lar henne sove hos meg nå når vi begge trives med det? Hun ligger ikke med puppen i munnen hele natta, for den pakker jeg inn når hun har spist ferdig.Ligger bare inntil meg og sover søtt. Det er så kort tid de er små babyer synes jeg, vips så er permisjonstida slutt, rutiner, leggetider og vekkeklokker blir hverdagen og jeg vil så gjerne kose meg mest mulig med henne nå mens hun er så liten og trenger mammas kropp og pupp. Er det noe galt i det da? Alle virker å ivrige etter å komme med råd om å få henne til å sove hele natta, sove alene etc, og det er jeg helt sikker på at vi skal få til etterhvert, men er det noe galt i at vi sover sammen litt til...?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Samsoving er jeg helt for altså! Herlig å slippe å stå opp for å amme. Pluss at det var veldig godt å ha henne der. Følte meg trygg. Men da hun ble større begynte det å bli slitsomt. Da hun var seks mnd flyttet vi henne i egen seng. Gikk kjempebra :-) Kos dere sier nå jeg :-)
samboer87 Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Her får du et svar:D nyyyyyyt det mens du kan det er ikke noe galt i det hele tatt det mest naturlige i hele verden kommer fort nok i egen seng uansett:) min lille engel lå sammen med oss til han var vell 3mnd jeg hadde lyst til å ha han lenger men pappan satte foten ned så vi kunne ligge mer inntil hverandre( lillegull lå jo i midten hehe)så da ble det til det og det har gått kjempefint ikke noe problem i det hele tatt:) hender han ligger i vår seng og vis han våkner om natta osv men er mange ganger gubben som tar han opp og hehe:) er jo ikke noe farlig vis du ikke har drikki før eller tatt dop o.l men det gjør vell( forhåpentligvis) ikke de som er foreldre til små barn:)bare kos deg du!nå vil småtten ikke kose så mye lengre så nyt det mens du kan!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Synes det høres ut som dere har det helt perfekt jeg, fortsett å kose dere masse! Jeg personlig blir helt anspent av å ha noen helt innpå meg når jeg sover, så jeg har vondt overalt etter samsoving, altså ikkenoe alternativ her.. Men nattammingen tar jeg med glede. Når jeg trøtt og i halvsvime henter henne over i min seng, tett inntil min mage, under min dyne. Der ser jeg ned på dette dunete lille hodet, som ligger med lukkede øyne og smatter og spiser... Lykkefølelesen sprer seg jo som en flamme i kroppen ;-) Nå er hun 6,5 mnd og vi pupper fremdeles 1-2 ganger om natta, synes det er helt okei jeg, legger meg heller halv ni et par ganger i uka for å hente meg inn jeg, enn å gå gjennom netter med skriking og mas for å avvenne. Nei, dette vil jeg kose meg med til hun blir så stor at hun ikke trenger det lenger, er jo ikke akkurat sånn at de frotsetter å nattamme til skolealder.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 godt å høre at flere er so meg!!! Føler nesten et press på at de skal ligge alene, sove hele natta, ha faste rutiner etc. Orker ikke å styre og streve sånn for å få til det tidligst mulig jeg, vi tar det som det kommer og nyter dagene sammen! Jeg bærer henne masse og tar henne opp når hun gråter også og føler selv at det er riktig! Og faktisk så har hun blitt mer tålmodig med å ligge alene tec og skriker mindre enn før. Får skryt for at hun er trygg og blid også. Er helt for å gi babyene så mye nærhet, kos og varme som mulig jeg, tror de har godt av det, men mange mener tydeligvis at hun blir bortskjemt av det.... HI
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Samsov med eldstemann til han var 2 år jeg... Det var så herlig å han han der. Nå kommer han inn til oss midt på natta og sover til morgenen. Alle synst det bare er kos og ser ikke noe galt i det. Babyen som kom i sommer sover litt i senga si og litt i vår, så ofte sover alle 4 der. Litt trangt, emn kjempekoslig!
lemontree Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 Ja, jeg har henne også i senga mi, hun er fire måneder og jeg synes det er så hyggelig og fint at jeg ikke ser noen grunn til å stresse med å få henne over i egen seng om natta. Jeg legger henne som regel i hennes egen seng (i det siste har hun hatt litt vondt for å sovne fordi hun strever med tenner, så jeg har til og med gjort det store fy å puppe henne i senk, huff), så hun er trygg på å sovne der, men så blir hun liggende hos meg fra jeg legger meg, som regel... Snakket med en venninne i dag, luftet samsovings"regler", og fikk litt dårlig samvittighet for at jeg ofte lar henne ligge under min dyne, og har bestemt meg for å bli litt flinkere til å legge henne høyt i senga under egen dyne, så hun får litt bedre luft, men ellers er jeg fornøyd! sover godt alle sammen så det er jo bare fint! Storebror kommer også opp i senga vår i løpet av natta, så vi våkner som regel alle fire sammen. Veldig koselig! Men jeg er enig med deg i at man nesten får en følelse av at det er feil, så jeg har også lurt på om jeg skulle bli "flinkere", liksom. Så det var veldig god lesing for meg også, de svarene du har fått her! Takk alle sammen!
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har babyen min i egen seng (prøver i hvert fall) og ikke fordi jeg er imot samsoving men fordi jeg er redd for å slå henne i sovnet eller at hun skal slutte å puste. En gang sov vi sammen og manne min kom hjem 05 fra jobben og la henne i hennes seng. Det husker jeg. Kl. 09 på morgen våknet jeg med baby ved siden av meg og pupp var ute også. Kan ikke huske at jeg tok henne opp i vår seng eller ammet, men det må jeg ha gjordt. Det har egentlig gått veldig bra de gangen vi sov sammen og jeg passer godt på henne og er alltid klar over at hun er der men uansett er jeg livredd for å skade henne. Men det er ikke noe mer koselig enn å ha henne der og det synes pappaen også men vi kan ikke ha henne i midten siden han sover urolig på natta. Kos deg med babyen din skulle ønske jeg kunne slappe mer av når hun er i sengen vår.
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 Kos deg med babyen i senga di Har også hatt og har mine barn til å sove i samme seng som meg. Det er så godt! Men brant meg litt med førstemann som bare sov sammen med meg, og ikke i egen seng, og som ikke ville flytte ut av senga før han var flere år gammel Så nr. 2 får ikke sove like mye sammen med oss som førstemann. Samsoving er jo ifølge lub.no og Dr. Gro Nylander bare bra, bare man tar de riktige forhåndsreglene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå