Gå til innhold

Setter pris på svigermor, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor forskjellsbehandler... Vi fikk vår første i vår. Hun er mormor til to fra før av. Til dem gav hun mye babyutstyr og kjøpte masse klær. Vi fikk en genser og en bukse da hun ble født, så fikk hun et smykke til barndåpen. Og da sa farmoren at hun ikke kunne kjøpe noe annet, for hun ikke skulle forskjellsbehandle vår baby og datterens barn, for da hadde datteren blitt sur... (vi ble kjempeglade for smykket altså, syntes bare kommmentaren var litt feilplassert...)

Hun har ikke spurt om det er noe vi trenger. Vi har fått noe fra mine foreldre, og skjønner jo at det er litt annerledes når sønnen hennes får barn, som når datteren fikk. Men likevel... Vi har ikke verdens beste økonomi, og hadde vært fint om vi hadde fått litt hjelp av henne vi også... Hun har penger nok...

Jeg er vel teit som tenker på dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er ikke teit. synes det er så dumt å forskjellsbehandle, for det skaper så mange sånne små irritasjonsmomenter og konflikter, som er helt unødvendige. det kunne så lett vært ungått. jeg skal i vært fall prøve mitt aller beste å ikke gjøre det i fremtiden.

men men, hvis det er det verste med svigermoren din, kan du være glad, min er helt forferdelig på alle mulige måter, og kommer hit hele tiden. så det:)

Skrevet

Syns ikke du er teit..

skal ikke begynne med hvor forbanna jeg er på dritt-svigermor!

hær går det også på forskjellsbehandling, lattelig stusslig gave (vet det er tanken som teller - men det finns grenser!!!!) , hun driter egentlig totalt i jenta vår ser det ut som =(

Sett henne 3 ganger på 2 mnd og hun bor 10 min unna oss..

Men må bare tenke at det er hennes tap!

Flaut av en voksen dame syns jeg!!

Skrevet

Rare de svigermødrene.

Her er det helt omvendt. Svigermor har 5 barnebarn fra før som alle fikk vogn.

Vi har fått Vogn, sportsvogn, masse klær, voksipose, vippestol og 10000 kr.

Vi er jo selvfølgelig kjempeglade for det, men lurer på hva de andre tenker om dette siden de "bare" fikk vogn.

Skrevet

Til siste anonym. Hva med at DERE reiser på besøk til henne da..... Typisk; når hun kommer på besøk er det galt det også, ja hun kommer ubeleilig osv. osv. og viss hun IKKE kommer er det også galt. Hva er det med unge mødre idag. Sitter bare inne å sutrer over svigermor- uff. De fleste klarer nok ikke være seg selv, og klarer ikke å samtale med svigermor. Og så baller det på seg. Slutt å syt og klag. Voks opp, og ikke vær så barnslige. Besøk sviegrmorene din, inviter på middag ofte da. Middag skal dere jo ha likevel.

Uff, nei, ikke lett å ikke klare å være seg selv, slappe og og ikke stresse i nærvær med sviegrmor, men det kommer seg alderen.

Skrevet

min svigermor har et barnebarn fra før, ii dåpsgave fikk det barnet 5000 kr inn på kontoen hver måned frem til det var 18år.

Mitt barn fikk et smykke.

Skrevet

Jeg vil bare fortelle her at det er ikke teit av deg å tenke sånn...

Har egne erfaringer med sånt. Pappa har 3 søstre,og barna deres har alltid fått ting og tang av farmoren min. Mens meg og min bror har fått veldig lite.

Syns det alltid har vært sårende når jeg var barn.....

Skrevet

Hos oss er det bestefar (svigerfar) som forskjellsbehandler barnabarna. Sambo har en eldre halvsøster som fikk barn to år etter oss og får mye besøk, mye gaver ++... På min sønns tre leveår har han vært her på besøk 3 ganger, vi har vært hos han minst 7 ganger og gutten vår har kun fått julegave (aldri burdagsgave)

I tillegg er det min egen far og mine besteforeldre (farsiden) som favoriserer min nye niese fremfor mine to gutter (der er jenter det store)

Skrevet

Hvorfor er det annerledes når sønnen får barn i forhold til at datteren har fått barn? Det skjønner jeg ikke. Alle barnebarna er da like mye hennes blod og like viktige uavhengig om det er datteren eller sønnen som har laget dem. Noen annet er grovt diskriminerende mot menn som fedre og ikke akseptabelt, syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...