Gå til innhold

Jeg hadde vist bekkenlåsning jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde mye smerter i svangerskapt nå sist i bekkenområdet og det var null hjelp i fysioterapi. Etter fødselen for snart 6 mnd siden ble jeg mye bedre, men har fortsatt merket litt av og til, så bestile time hos manuelterapaut og hun sa med en gang at hun kunne se på måten jeg stod på at jeg ikke hadde bekkenløsning, men bekkenlåsning. Grunnen var at bekkenet mitt var så låst på høyre side at benet mitt ble 1-2 cm kortere på den siden. Snodig! Men hun knakk nå opp litt og tøyde og ville ha meg tilbake om en måneds tid. Og nå etterpå merker jeg tydelig forskjell, plutselig har jeg ikke vondt nede i ryggen om kvelden lenger, det er ikke ubehagelig å bære mini opp trappen osv. Så deilig! Men bare lurer på, er det andre som har/har hatt bekkenlåsning? Fikk dere også vite at benet ble hengende lenger oppe av den grunn slik at det ble høydeforskjell mellom dem, og hvor mange behandlinger måtte dere ha totalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke min låsning var like galen som din, men jeg fikk også rettet opp en låsning i bekkenet ca 6mnd etter fødselen.

Jeg forøvrig la ikke merke til denne låsningen, og gikk til fysioterapeut pga en skikkelig låsning i korsryggen.

Jeg hadde kun 2 behandlinger.

Skrevet

Takk for svar :-)

Ja, jeg hper jeg slipper unna med få behandlinger, det er ca 1,5 time å kjør, inkluder en ferge, dit, så det er ikke akkurat noe jeg vil holde på med lenge. Heldigvis får jeg refusert reiseutgiftene da aiden det er nærmeste manuelterapauten som er. Men klart jeg går de gangene som må til, men håper det holder med bare en behandling til her også! :-)

Skrevet

Jeg har også hatt dette, og har. Men har antakelig gått med det sden jeg var 13, var bare svangerskapet som utløste smertene, så når det blir knekt på plass igjen, så låser det seg så fort jeg overbelaster meg.pga at vevet mitt har blitt vandt til hvordan ledd-låsningen skal ligge! Har selv lært meg noen teknikker for å "låse opp", så om jeg tar det med en gang, så setter det seg liksom ikke.

Jeg fikk ikke vite noe om lengdeforskjell på beina som følge av det nei..

Skrevet

Jeg hadde bekkenlåsning i det siste svangerskapet. Fysioterapeuten min sa også det med lengedeforskjellen på bena.

Jeg hadde 5-6 behandlinger. Hun trodde jeg måtte tilbake etter fødselen, men det har jeg heldigvis sluppet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...