Gå til innhold

Jeg er liksom så tom i huet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her i divanen min og kokkelurer. Klarer ikke engang å komme opp med en god idè....hjelpes. Julehandelen har nok tatt knekken på alt...Uansett, vi er ferdig med julegavene-og ganske fornøyde med innkjøpene. Irriterer meg litt over at vi fant noen kule smykker som kosta 60 kroner....føler det er litt simpelt å gi bort, men tar meg i å tenke at hvis de kosta 180 kr., så ville jeg vært fornøyd. Galskap!...som om penger skal avgjøre om en gave er fin eller ikke. Javel, det var det...tanketomt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veit hva du kan tenke paa;

du kan finne ut hva torsk er paa engelsk. Er det cod mon tro?

Vi har nettop spist torsk (og laks) og selv etter aa ha spist det, OG sett bilde av en torsk paa internett, veit samboern min fortsatt ikke hva slags fisk det er.

Han skulle vaert fillerista.

Skrevet

Ikke bry deg om at det er billig. Du skal være glad for at du fant rimelige julepresanger:) det er bare finfint!

Skrevet

torsk, ja. Er jo glad for det, men irriterer meg over at jeg tenker sånn...i alle fall når jeg vet hvilken prislapp de gir tilbake i....ikke mye om å gjøre, men likevel.

Skrevet

Takk, endelig fikk vi löst fiskemysteriet!

Apropos, ovenfor butikken vaar i Torremolinos er det en restaurant som selger masse god fisk (det er noe de kan her), men de er (som vanlig) ganske daarlige til aa oversette menyen.

F.eks paa spansk staar det "Boquerones fritos" som paa engelsk bare blir "fried boquerones" (altsaa de oversetter ikke fisken).

Det morsomme er, det er en fisk som paa spansk heter "rape", TROR det er breiflabb...?? Er faktisk ikke helt sikker, jeg tenker alltid at det er gjedde for den er saann stor og stygg med hoggtenner, men jeg tror det er breiflabb. Uansett, rape er jo noe helt annet paa engelsk igjen.

En dag satt jeg og gikka gjennom menyen, og det stod:

"Fried rape, 2 persons"

Hi hi :-)

Skrevet

hehe, bra!!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...