Gå til innhold

døpe en 2 åring??


Gjest BigMama og februargutta

Anbefalte innlegg

Gjest BigMama og februargutta
Skrevet

av omstendigheter tidligere har jeg ikke fått døpt minstemann, og vil gjærne gjøre det nå, noen som vet om dette er mulig?, må det gjøres i en gudstjeneste som normalt eller kan man gjør det utenom om dere skjønner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Døprs kan man gjøre frem til man dør, så det er ikke noe problem. Om det må gjøres i løpet av en gudstjeneste eller ikke aner jeg ikke. Ta kontakt med ditt menighetskontor så får du nok svar :o)

Skrevet

Dåp har ingen aldersgrense, så det går fint. Men snakk med presten "deres" om hvordan det er vanlig å gjøre det. Men tror nok det blir dåpsgudstjeneste som er vanlig.

 

Liten historie:

Et vennepar av mine foreldre hadde tre barn: en baby, en fireåring og en 7 åring. Av ulike årsaker hadde de ikke døpt noen av barna før den siste var ca ett år. Så ville de døpe hele gjengen på en gang. Som sagt så gjort, men når han på fire skulle gå frem til døpefonten utbryter han:

"Æ SKA FAN IKKJE DØPE MÆ!!!" ..og det slapp han!

Gjest BigMama og februargutta
Skrevet

hehe den var sikkert morsom for forelderene og høre ler tenker de ble flaue jeg,,,

Skrevet

Jeg ble døpt som 5 -ring sammen med min, den gang, 4 mnd gamle lillebror under en vanlig gudstjeneste. Da jeg ble født hadde min mor fått for seg at dåp var "ut", men endret senere mening.

Skrevet

hehehehehehe.... *ler så jeg griner*

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...