☆Anonymia☆ Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 går det over av seg selv ? jeg mistenker så sterkt at jeg har fått det,har så steike vondt i halsen,å drikke er et mareritt.. har ikke feber,men hodepine.. det er ikke vanlig halsvondt,det er verre.
lille je Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Har det omtrent en gang i året... Det går over av seg selv hvis du venter lenge nok, spørs hvor lenge du holder ut da. Jeg har heller aldri feber når jeg har det. Vondt ja...
Alba44 Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Ja, det har jeg dessverre altfor god erfaring med... Hatt det flere ganger. Jeg har fått pensillin alle gangene, tror jeg. Håper det bedrer seg,Kine!!
☆Anonymia☆ Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2007 ja det håper jeg også..( klarer jo ikke nyte noe av det jeg inntar via munnen... takk for svar =)
Gjest irismor Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Kom deg på legevakta og få deg en penicillinkur. Kan jo ikke la være å smake på all den gode maten som er nå i juletiden =) God bedring.
☆Anonymia☆ Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2007 haha ja det er sant.. men jeg håper jo egentlig den går over av seg selv.og jeg vil ikke ta plassen til noen som virkelig trenger den på legevakta.. jeg har jo bare vondt i halsen..
Fire småtroll Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har hatt det, og måtte ha antibiotika... De tok sånn test (lang Q-tips i halsen) og det var streptokokker. Har du honning? Spis en skje med det, den er antibakteriell og lindrer litt.. Sitronvann (kokende vann med siton) med honning i er også et ganske effektivt kjerringråd. Både sitron og honning er antibaktriell. God bedring!
☆Anonymia☆ Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2007 har ikke honning men takk for tips,kjøper imorgen
Gjest irismor Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Har kun hatt halsbetennelse 1 gang og det får være med den gangen =) Når jeg endelig kom meg til legen så fikk jeg en skikkelig hestekur og beskjed om å holde meg unna røykfylte rom og ikke prate så mye. Jepp =) Legen lo godt når han så hvor jeg jobbet...... Jeg jobbet nemlig på bingo *smiler*
Fredpåjord Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 Kine! Du tar ikke plassen til noen som virkelig trenger det om du drar ned til legevakten med en sånn hals, det er helt berettiget å få en konsultasjon da! Om du føler du vil vente til i morgen av praktiske grunner, så gjør det, men da ville jeg i hvert fall råde deg til å dra i morgen. Det er viktig også for din del å finne ut av om du har en streptokokkinfeksjon i halsen, evt om det er kyssesyken du har fått. Begge disse to finnes det hurtigtester for, så du får svaret der og da. Er det strep, bør du behandles med en antibiotikakur. Streptokokker kan gi farlige komplikasjoner/senskader i sjeldne tilfeller om det får stå ubehandlet. Og så får du ha god bedring!
☆Anonymia☆ Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. desember 2007 huff :OO jeg blir pent nødt til å vente til imorgen uansett,sambo jobber natt og jeg må være hjemme med mini... får se om jeg ikke er bedre imorgen så får jeg heller ringe legen..mamma sa også at hun syns jeg burde ringe lege imorgen.. så vi får se.. tusen takk for svar :DD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå