Gå til innhold

Dere som er hjemme med barna


Anbefalte innlegg

Skrevet

begynner dere å bli lei? jeg har vært hjemme med han hele tiden... men merke rjeg trenger voksentid å han begynne rå bli lei å bare være hjemme.

elsker å være hjemme emd han men vil bare ha litt tid for megs elv å trene og gjøre husarbeid i fred.

eller jeg alene som tenekr sånn. får dårlig samvittighet å tenke sånn får han er det viktigste i livet mitt å ingen andre gjør megs å lykklig men begynne ri barnehage 3 dager i uka fra januar så ser fra tild et men gruer meg sånn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samma her....får også skikkelig dårlig samvittighet.

Hvor lenge har du vært hjemme?

Snuppa mi er 14 mnd....

Håper på bhgplass etter jul jeg også.

Man må jo nesten bare tenke at det beste for oss er det beste for barna :-)

Du er hvertfall ikke alene om de tankene, og det er deilig å vite at ikke jeg er alene også!

 

Skrevet

Jeg er også hjemme, min minste er snart 16 mnd. Eldste er snart 3 mnd og er i park 4 t. hver dag.

Jeg er til tider lei og trenger litt voksen kontakt innimellom, men det skal lite til før jeg er oppladet:-) En soltime, en liten tur i butikken etc, så er jeg fornøyd:-D En veninnekveld eller en lengre shoppingtur, da er jeg SUPER fornøyd:-D

Koser meg masse hjemme, men tror jeg slapper veldig av med de nå, siden jeg vet at jeg skal ut igjen i arbeidslivet igjen snart..! Hadde jeg skullet være hjemme i lang fremtid, hadde jeg også nok vært mer klar for egentid..

 

 

Skrevet

Som jeg skulle skrevet det selv Juno:)

 

Min er 20 mnd gammel, og nå som jeg vet at det sannsynligvis bare er 2,5 mnd til barnahagestart må jeg si at jeg er utrolig takknemlig for at jeg har fått være så lenge hjemme med ham. Selv om det til tider er tøft å ikke ha "ryggen fri" på dagtid. Husarbeidet går greit (vi har vaskehjelp som tar det værste) klesvasken og matlaging "hjelper" han til med, jeg syntes det tøffeste nesten er å stimulere ham best mulig. Men får stadig tilbakemeldinger på hvor harmonisk og trygg han er, så noe har vi gjort riktig i alle fall:) Det som er trist er at det ikke er noen andre barn på hans alder hjemme og han savner lekekamerater.

 

Det som hjalp litt for meg da jeg var mest sliten var å om-motivere meg litt. Tenke at han er jobben min nå, og jeg vil mye heller være sammen med han enn å sitte på ett kontor flere timer daglig.

 

Men ja, dårlig samvittighet når sånne tanker dukker opp har jeg også:)

Skrevet

ble glad for å vite at jeg ikke er alene. elske rjo å være hjemme men jeg har en elemdig rygg, så dete ret slitt til tider bare åp vakse giolver å støvsuge men driter i det så lenge jeg har gutten min hjemme me e rslitsomt me den rygg som gir deg over 50% nedsatt beveglighet..

 

sønnen min e r17mnd.... forguder han overalt me merker han trenger det for han like rikke andre enn de faste klippene i livet han som oss og besteforeldre å noen venenr av meg...

så jeg skla gp hjemme i hvertfall til neste jul. æsj har ikke lyst men sånn er dte med en dårlig rygg

Skrevet

Jeg er hjemme med snuppa på 13 mnd. Bare koser meg jeg :)) Tenker som så at selv om jeg ikke får gjordt all verden med husarbeid på dagtid fordi hun krever jo sitt så trøster jeg meg med at jeg hadde ikke fått gjordt noe husarbeid på dagtid og jeg hadde jobbet.

 

Altså, jeg jobber jo deltid da, men har en hvilende nattevaktstilling så jeg sover på jobb. Jobber 3 netter, en uke fri, 4 netter, en uke fri også begynner jeg på 3 netter igjen.

Får jo ikke så mye voksenkontakt på jobben da, for jeg er jo på jobb alene, men kommer meg jo litt ut av huset.

 

Ellers er vi flinke til å gjøre mye på dagen og vi er en del sammen med mormor, altså min mamma. Og det er jo faktisk ganske mye avlastning. Selv om vi er sammen alle 3 så ordner og styrer hun fælt med snuppa så jeg kan liksom koble av litt da :))

 

 

Skrevet

ikke misforstå jenter er livredd det jeg elsker å være hjemme emd han altså men han har aldri likt å leke alene må ha med mammaen sin overalt da. å han skal hjelpe meg med alt syns dete rkjempekoslig... så nyter det får e rikek alle som kan ha det sånn....

halle her og sier han e ren så glad og trygg unge så må ha gjort noe riktig her og. hushjelp hadde vært deili her må jeg gjøre alts elv ikek mye hjelp å få.

er mye oss mine foreldre emn det er ikek mye avlastning siden mammae er så maset og styrer meg for mye

 

men vil bare si at jeg elsker å være med han men skulel ønske bare jeg fikk litt mer tid til megs selv

men det kommer

Skrevet

Elste er snart 3 år mente jeg, ikke 3 mnd:-)

Skrevet

Forstår deg kjempegodt!! Tror alle mammaer føler slik innimellom!! Min henger også i hælene mine dagen lang og natten med... heldigvis sover jeg når han sover på dagtid, det redder noen ganger dagen min:)

Skrevet

så deilig å kunen sove på dagtid, det har jeg aldri gjort så lenge jeh\gkan huske klarerd et ikek prøve da å få unna så mye annet...

også sover han veldig lite på dagen.i det siste har han ikek sovet på dagen men sove rhele natta da

Skrevet

Forstår deg veldig godt ja :).

 

For de av oss som har lite avlastning, der hvor far ikke har noe særlig samvær og familie ikke kan stille opp, og vi i tillegg faktisk ikke har en partner vi kan snakke med og dele opplevelser på kveldstid med- så kan det bli slitsomt å være hjemme over lengre tid ja.

 

Det er nok som sagt lettere når en har samboer/mann fordi en da får både dekket noe av behovet for bittelitt egentid og voksne samtaler.

 

 

Skrevet

He he, trodde enda jeg var på aleneforeldre- forumet jeg ;).

Men forstår deg mye likevel.

Skrevet

Hei!

Jeg var hjemme med lille snuppis til hun var 19 mnd gammel - var da sååå sliten av å gå hjemme med henne - enda hun er solstrålen i mitt liv og jeg elsker henne overalt på denne jord.

 

Men, hun trengte noe mer enn det jeg kunne gi henne og vi var sååå takknemmelige for at hun fikk bhg plass 2 mnd etter at vi søkte! Jeg hadde tenkt å være hjemme med lille snuppis frem til hun var 2,5 år gammel, men søkte bhg plass fra 1,5 år gammel istedet da jeg begynte å savne voksenkontakt osv.

 

Jeg holdt på å bli gal av å bare gå hjemme, så det var utrolig deilig å få bhg plass til jenta mi. Hun stortrives i bhg og jeg har det mye bedre jeg også, vi har også bedre kvalitetstid sammen nå enn de siste månedene jeg gikk hjemme (lille snuppis og jeg gikk oppå hverandre) - da var lunta kort og jeg ble fort irritert og hun ble fort irritert og vi var inne i en ond sirkel.

 

Det er sånn hos oss at mannen min jobber skift (nesten aldri hjemme), er nyinnflyttet i en ny by (flyttet rett før fødselen) og har ikke verken venner eller familie som kan hjelpe til, så har aldri hatt avlastning i det hele tatt. Har hatt 1 natt fri siden lille snuppis ble født for snart 2 år siden og det var på bryllupsnatta vår... Så nå er det utrolig deilig å få litt tid for seg selv, jeg er arb ledig og håper på jobb snart. Har vært på 7 intervjuer den siste måneden, så statistisk sett burde jeg få napp snart...

 

Ikke ha dårlig samvittighet - det er helt normalt å føle det slik, sånn har jeg også hatt det og det å begynne i bhg er stort, både for barnet ditt og deg... bhg kan tilby så mye mer enn det vi kan, det merker jeg selv. det kommer til å gå kjempefint, gled deg...

 

klem fra

Skrevet

Ha-ha, har ikke noe valg lenger, er gravid og må rett og slett sove mens han sover:) Husarbeidet gjør jeg innimellom (som sagt han "hjelper" meg) eller på kvelden når han har lagt seg. Slipper heldigvis å vaske da, men støvsuger jo og, men prøver å legge det til lørdag formiddag når vi er to voksne hjemme.

 

Samboer jobber 0730-1700 hver dag så han er ofte ikke hjemme før 1730, men får heldigvis litt avlastning en dag i uken av foreldrene hans. Bare noen timer gjør godt:)

Skrevet

tusen takk for svar. føler at han kjeder seg litt innimellom selv om han e rblid og koser seg om dagen så trenger han mer aktivisering enn hav je kan gi han også har han alltid surr med maten så håper det hjelper seg....

skal bli nydelig å få tid for seg selv. å få trene i frd hihi

men han e rså avhengig av meg så han e rikke lett å være oss folk han ikke kjenenr men går vel greit.

har du henne fullt i barnehage? jeg skal ha han 3 dager i uka å fullt fra høsten

Skrevet

Du kan jo kanskje bruke litt tid på å lære deg å skrive mens du går hjemme og kjeder deg med ungen din

Skrevet

DU ANONYM... DU LIKER TIDLIGVIS Å LAGE DRITT FOR ALLE ANDRE SKJØNNER JEG.

SKAL IKKE FORSVARE MINE SKRIVEFEIL MEN ER SLIK AT JEG HAR ET ØDELAGT TASTATUR SOM TAR LANG TID Å REPARERE.

 

OGSÅ HAR EJG ALDRI I MITT LIV SAGT AT JEG KJEDER MEG MEG GUTTUNGEN FÅR DET GJØR JEG IKKE MEN DET ER MELLOMTINGEN JEG MENER.... HAN TRENGER Å VÆRE I BARNEHAGE OG ANDRE ENN MEG SIDEN HAN ER VELDIG MAMMADALT.... JEG KAN IKKE GI HAN ALT DET HAN FÅR I BARNEHAGEN....

Å GRUNNE TIL JEG SØKER BARNEHAGE ER AT JEG HAR EN RYGG HVOR JEG LIGGER HELE DAGEN TIL TIDER Å DA ER DET IKKE GØY Å IKKE IKKE KUNNE STILLE OPP SOM MAMMA...

 

SÅ FÅR Å SI DET SÅNN EJG KJHEDER MEG IKEK SMAMEN MED HAN, JEG ELSKER DET MEN E RLITT SLITSOMT NÅR JEG IKKE HAR EN RYG SOM FUNGERER.

 

SÅ FÅR DU GÅR Å SIER SÅNN NEDBRYTENDE TING SÅ SJEKK FAKTA FØRST.....

 

MEN HAR RESPEKT FOR MENINGA DI....

 

MEN JEG HAR ALLTID GITT ALT FOR SØNNNEN MIN. ALDRI GÅTT PÅ EN FEST SIDEN HAN KOM, NESTEN INGEN BARNEVAKT....

 

LIKER DU Å KJEFTE PÅ FOLK KANSKJE....

HÅPER DU HAR DET GODT MED DEG SELV VIRKA IKKE SÅNN

 

MEN ØNSKER DEG GOD JUL FÅR DEG....

FÅR JEG KUNNE ALDRI SAGT NOE SÅNT... RESPEKTERER ALLE SINE MENINGER,

SÅ GJØR DET MED DIN OG

HA ET FLOTT LIV DA

 

 

 

Skrevet

Er vel ikke så rart at det kommer dager man blir lei. Småen er mer selvstendig og søker en annen type kontakt. Han/hun er ikke like avhengig av deg lengre på samme måte som før. Du ønsker mer voksen kontakt og barnet søker oppdagelse og nye mennesker. Er ganske naturlig. Funnet ut at det er bedre for oss begge å oppsøke nye "småbarn" til å leke med og andre "voksne" som mor kan prate litt med! Han er litt hos dagmamma 2-3 dager i uka, for hans sosial skyld. Jeg sliter ikke med dårlig samvittighet eller skyldfølelse! Gruer meg mer til den dagen han blir så stor og flytter ut :(

Skrevet

Æ e gravid i uke 33 å mini på 16 mnd ska bynn i barnehage to daga i uka fra januar å 100 % fra februar,e jo veldig spent på det,men trur han bare har godt av det.. Han e ganske så aktiv så æ føl ikke at æ strekk helt til noen ganger. Håpa bare overgangen te barnehage går fint!! =)

Skrevet

Skyld på tastaturet ;-)..Kunne bare ikke dy meg med så utrolig mange skrivefeil som du gjør..Men drit i det..God jul!

Skrevet

Jeg er ganske lei..

Får sjelden tid til meg selv..

Dagene går i ett, husarbeidet blir utsatt hele tiden.

 

Med en på 2 år 8 mndr og en på 1 år 7 mndr, så har jeg mer enn nok med å passe på hva de holder på med.

 

Jobber 2 kvelder i uka og er utslitt av det flere dager eterpå.. Er ikke ferdig før 00.30 og får ikke lagt meg foør i 02.00-02.30 tiden. Trenger tid til å roe meg på etter jobb før jeg kryper under dyna. Og det er opp igjen i 8 tiden, så jeg er veldig trøtt dagen etter jobbing..

Gutta går ikke i barnehagen, så jeg får ikke sovet noe på dagen heller.

Så nå gør jeg og drømmer om full plass til eldste og halv til minste..

Må bare få rotet meg til å søke..

Det er heldigvis bra barnehagedekning her vi bor:)

 

Skrevet

Ikke lei. Elsker livet mitt. Og barna mine. Og mannen min. Og tid for meg selv får jeg når de sover eller far eller familie passer barn.

 

Ville ikke endret en ting. Jeg har aldri hatt det bedre.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...