Gå til innhold

Hvordan fortelle at jeg er gravid ? aiaiai,han

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil ikke ha flere.blir helt i fra meg,tatt tre positive tester og jeg ble glad,veldig glad men tviler på at han kommer til å ta det fint.

han mener vi har mer enn nok med de to vi har. minsteman er 22 mnd.

uff for ett rot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det planlagt fra din side?

Har dere slurvet med prevansjon? Og har isaåfall han vært klar over den sjansen dere har tatt?

Hvis han har vært klar over at det har vært en sjanse for å bli gravid, eller at dere ikke har slurvet i det hele tatt, ville jeg bare ha sagt det til ham. Ikke utsett det.

Hvis det er slike mye begge sin feil har han ingen grunn til å bli sint.

Hvis du derimot har planlagt det, eller slurvet med prevensjon uten å fortelle ham det (som forøvrig er to sider av samme sak), har du rotet det fryktelig til for deg selv, og da har jeg rett og slett ingen råd å komme med.

Grattis med spiren uansett! Blir nok kos til slutt skal du se:)

Skrevet

Hei nei ikke planlagt.

han visste like godt som meg at dette kunne skje.

nå har jeg fortalt det og som jeg tenkte,han sa at da får du komme deg å ta det bort,vi kan ikke ha fler,jeg orker ikke fler,

hvordan kan hverdagen bli med tre unger alene?

Skrevet

Uten at jeg vet så mye om situasjonen deres, så vil jeg tro (og håpe!) at han orker flere når han først får vendt seg til tanken. Håper i alle fall du ikke lar deg presse til en abort dersom du selv vil beholde. Og siden han var klar over at det kunne skje så får han stille opp nå også, synes jeg da.

Håper det ordner seg!

Skrevet

Kjenner flere par hvor BEGGE har fått sjokk når tredjemann er på vei, men etter at de har vendt seg til tanken og barnet er født kunne de jo ikke tenke seg å "bytte" eller bare ha to barn. Så ikke mas på han, bare la han få venne seg til tanken og prøv å unngå konfrontasjoner slik at han synes det blir et mas allerede nå. Dere har jo god tid til å forberede dere.

Lykke til.

Skrevet

La han få noen dager og tenke på, hør på alle argumentene hans og vis at du forstår hans situasjon. Kryss fingerene og håp han venner seg til tanken snart. Ikke la deg presse til å ta abort. Lykke til.

Skrevet

Huff, jeg blir så oppgitt over folk som "plutselig" blir gravide og skjønner ikke hvordan de skal greie et barn til. Jeg trodde virkelig at ALLE i dette landet visst hvordan det går til, men NEI sånn er det tydligvis ikke. Her er det støtt og stadig noen innom som er så fortvilet fordi de er blitt gravide igjen:o(

Jøye meg, altså!!! Skjerp dere!!! Har dere lagd ungen, så får dere jammen ta GODT vare på den også!!!

Skrevet

idiotisk svar!

noen som har sagt at barnet ikke skal bli tatt vare på da...? !!!

må jeg gjøre det alene så må jeg det!

ikke lov å bli fortvilet ?

Skrevet

Tja, mulig du synes det er et idiotisk svar. Kanskje like idiotisk som jeg synes det er å ikke bruke prevensjon hvis man ikke vil ha flere barn!? Men jeg er jo imponert over at du er villig til å gjøre dette alene hvis det skulle komme til det, og at abort ikke er et alternativ!? Er vel heller mannen din jeg er irritert på kanskje?

Er lov til å bli fortvilet, men en mulig konsekvens av elskov skulle vel kanskje ikke være en overraskelse?

Skrevet

Enig!

Hvor dum er du HI som ikke bruker prevensjon da?

Det er STOR forsjell på 2 og 3 barn, og mannen din ville jo ikke ha flere.

Tenk hvis han går sin vei nå, så sitter du med 3 unger alene!! uff:-(

Nei, herregud...

Skrevet

Gratulerer med spiren. Du får bare ta sats og fortelle det. La det synke inn noen dager så skal du se det blir greit. Kjenner et par tre stykker som har fått uplanlagte barn. Det går så bra så. De fleste jeg kjenner sier at overgangen fra 0 til 1 barn er størst. Deretter går det for det samme.

P.S.

Mannen din vet vel som alle andre at ingen prevensjonsmetode er 100% sikker. Hvis mannen din virkelig ikke ville ha flere barn hadde han vel sterilisert seg. (Det hadde ihvertfall jeg gjort hvis jeg var helt sikker)

Skrevet

dere vet vell begge to hvordan barn blir til? viss han så absolut ikke ønsker flere barn så hadde han nok ikke latt dette skje. det er nok sikkert lett for han å si at du skal ta abort men det er faktisk du som er nødt til å gjøre det...er nok ikke barebare det.. men det er jo ditt valg, han kan så aldeles ikke presse deg til noen ting som helst! gi han ett par dager du så kommer han nok til fornuft:)

Lykke til hvertfall, det går nok bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...