Gå til innhold

Hvilken høystol anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe høystol til gutten min til jul. Da er han 6 mnd. Har hele tida tenkt på Tripp-trapp stolen, for den kan brukes til de er ganske så store. Men så er det jo, som alt annet, så vanvittig mye forskjellig på markedet.

Hvilken stol har dere? Eller skal evt.kjøpe? Og hva er bra med nettopp den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til den førstetiden ville jeg faktisk kjøpt en IKEA stol (koster under 100 kr), den kan du ta fra hverandre og ha med deg også eller ha stående som ekstrastol til senereom dere får besøk av andre med små barn. Etterhvert ville jeg valgt enten Tripp-trapp eller Kiddo stol. Vi har begge deler og begge har sine fordeler og ulemper synes jeg.

Skrevet

Hva er forskjellen på Tripp-trapp og Kiddo?

Skrevet

Og takk for rådet, forresten =) Ikea-stolen høres jo veldig kjekk ut...

Skrevet

De ser ganske like ut egentlig. Tripp-trapp føles mer stødig, men tipper lettere forover om man står på nederste trinnet/fotbrettet om man f.eks skal bruke den som liten stige for å nå opp i et høyt skap eller barnet med tiden selv står der (5 åringen holdt på å få seg en blåveis på den måten) og man må ha brakonøkkel for å senke/heve sete og fotbrett, det er litt styr, men den føles altså mer stødig å sitte på. Kiddo kan slås sammen, man kan flytte fotbrett og sittedel med et enkelt håndgrep, den er mer stabil å stå påfor ungene om de skal bruke den som krakk, men den føles litt mer lealaus enn tripp-trappen.

Skrevet

OK, takk skal du ha.

Skrevet

Vi har kjøpt sånn stol som du kan slå ned slik at du får bord foran stolen! Hadde slik selv da jeg er liten og synes det er så kjekt å kunne bruke stolen til senere leking, spising ol. Men den har jo selvfølgelig ikke så lang bruksperiode som tripp trapp, men akk så praktisk!

Skrevet

Vi har arvet både tripp-trapp-stol og sånn "slå-sammen-stol" som kan gjøres om til lav stol med bord eller høystol.

Foreløpig syns jeg tripp-trapp-stolen blir litt stor, han har på en måte for god plass oppi der, selv med tepper rundt seg. Man får kjøpt sånne baby-seter til å sette i, mulig at det hadde løst problemet.

Men foreløpig bruker vi den andre stolen, og er kjempefornøyd. Han sitter stødig og godt, og stolen er solid.

Men om vi ikke hadde arvet den, hadde jeg nok brukt en hundrings på IKEA-stolen.

Skrevet

Den "slå-sammen-stolen" er av merket sofus,og selges flere plasser på nettet,og i brio-butikken....

Skrevet

Hokus Pokus stolen er min favoritt! Har tre funksjoner og er veldig populær hos tulla og hennes små venner. Kjekk når ungen skal være på kjøkkenet når vi lager middag, enten så kjører hun bil, eller så tegner hun på bordet.Kjempekjekt da jeg er mye alene med tulla. Vi har brukt den fra 6 mnd og bruker den fortsatt nå ved 2 år og 7 mnd.

Skrevet

Anbefaler på det varmeste den gode gamle, norskproduserte høystolen i tre, som man kan så sammen til stol og lekebord. Den er romslig (synes tripptrapp er veldig trang å sitte i for de små) og babyen kan sitte helt inntil bordet sammen med resten av familien. Satt selv i denne typen stol som barn, og har en slik stol til mine barn.

Ikke er den dyr heller. Betalte kr 798,- på en babycare butikk, og kjøpte samtidig pute til 199

Her er den enda billigere ;) Til 599,-!

http://www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_

inline&b_id=187868&b_kid=187862

Skrevet

Har hatt tripp trapp til alle barna, og synes den er trygg og sikker. Har også den vanlige norske trestolen på hytta, men synes den er mer utrygg. Barna sitte veldig godt i en tripp trapp og kan følge barnet lenge...

Skrevet

Er veldig fornøyd med begge mine stoler! Kjøpte først en peg-perego, prima pappa. På den kan man legge ryggen bakover slik at barnet slipper å sitte helt oppreist (dermed kan man bruke stolen helt fra 4 mnd til 2-3 år). Så kjøpte jeg en hokus pokus i tillegg, som er veldig kjekk å ha ettersom den har flere funksjoner!

Skrevet

Vi har Kiddo stolen. Kjøpte den da Didrik var 6 mnd. Liker ikke tripp trapp stolene i det hele tatt. Synes de tar stor plass (kiddo kan slåes sammen å henges på bordkanten når du skal vaske) og de er ganske tunge synes jeg. Så det er kiddo som vi liker best i allefall. Anbefaler den jeg =)

Skrevet

Vi skal få Kiddo i julegave. Vi fikk velge mellom den og tripp-trapp-stolen, og vi valgte kiddo etter å ha lest flere erfaringer her inne.

Skrevet

Tusen takk for mange svar =)

Skjønner at det er ganske mye ute på markedet, som med alt annet babyutstyr.

Hvor får man kjøpt hokus pokus-stolen? Den høres veldig kjekk ut...

Skrevet

Fant den på Mamma Mia til 1199,-

Skrevet

jeg kjøpte tripp trapp stol til min jenta da ho var 10 mnd, ho kunne ikke sitte før, og er ikke noe vits å sette de i en stol om de ikke kan sitte, så regner med at din gutt sitter...?

men jeg er kjempe førnøyd med tripp trapp stolen, den er stødig, du kan justere den som du vil ettersom barnet vokser og de kan bruke den helt til de er voksne, så da har du en stol til gutten lenge...

jeg ville kjøpt den, ikke nølt engang, heller legge litt mere penger i å få en stol som du kan ha lenge, i steden før å måtte ut med mere penger for å kjøpe 2-3 stoler, d er jo bare bortkaster, og de sitter trygt og godt i den, og du kan justere den de sitter i og den de har beina på og du kan ta av bøylen rundt magen når de er blitt så store..:)

Skrevet

Heisann... klart du kan bruke en høystol selv om ungen ikke sitter selv enda. Trenger jo ikke sitte mer enn 5 min av gangen.

Har en woodline stol til min jente på 8.5 mnd, den er på halv pris nå på babykos.no (bla nedover, på høystoler), den er med puter, bord og stillbart. Synes jenta vår sitter KJEMPEGODT i den, enkel å sette sammen også. Fargene på putene er rød og blå. Selges nå for 745 kr for stol, bord, puter og belte.

Ikke så mye som slår akkurat det.

PS. Butikken finnes i Oslo, Skien og Bergen f.eks.

Skrevet

Nei, han sitter ikke ennå. Men han vil jo det etterhvert... Og da tenkte vi at vi likesågodt kunne kjøpe stol til jul.

Skrevet

signerer ml-86 og lille prinsen..

Skrevet

Om je gskulel ventet til han kunne sitte med høystolen, da hadde det nok blitt mye morsom mating her etterhvert. Problemet mitt er at han ikke vil "halv-sitte" i vippestolen lenger, han klarer nemlig å dra seg opp i sittende i den, og det er jo kjempeutrygt, både han og stolen kan tippe over. Men han er ikke sterk nok til å sette seg opp i vanlig sittende på gulvet enda for det. Og det er ikke ok å ha han på fanget hver gang han skal ha mat heller. Så jeg bruker høystolen med goood samvittighet. HAn sitter der maks 20 minutter x 2 pr dag. Og ligger masse på gulvet ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...