Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 en 12 år gammel gutt drikker seg drita full når han er hjemme alene, hvis foreldrene er borte noen timer? Hvis en mor og en far kommer hjem igjen og så finner de sin sønn som bare er 12 år, de møter en gutt som har blitt dritings og er forspydd og har slukna midt på gulvet i stua? Hva syns dere om sånt? Årsaken til sånt er vel bare at gutten syns det er spennende å prøve noe som han vet han ikke får lov til og utnytter anledningen når foreldrene er borte, men hva syns dere her inne om en gutt som gjør sånt??
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 synes sund på gutten...., og ikke minst foreldrene hans..ikke noe kjekt.., men det finnes desverre ikke noe fasit på hva n kan gjøre for å hjelpe gutten og hans fam...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 12 år? da har de et lite problem ja. Er nok noe mer som ligger bak enn at han har lyst å prøve ut. hvor får han tar i alkoholen?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 ingen her som drakk når de var 12? prøvde drikke??
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 prøvde når jeg var 13... er jo sef ikke noe man ønsker skal skje med sønnen elller dattra si,men kan jo skje de beste, og bør ikke bli noe "utskudd" eller dårligere menneske for det.. blir det til ett stort problem i hverdagen,skjer ofte; er det en helt annen sak...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Det er vel fryktelig tidlig?! Første gangen jeg smakte alkohol var jeg 16. Er vel som tidligere sagt at det ligger mer bak.....
Babyluren Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Det er vel også et spørsmål om tilgjengelighet? Er dette ikke første gang, og han har fått fatt i drikkevarene på egenhånd er det tegn på et alvorlig problem. Om dette er første gang og drikkevarene var lett tilgjengelig hos foreldrene så er det foreldrenes problem (og gutten gjør det neppe igjen, ikke med det første i alle fall...)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Det er en veldig stor forskjell på å prøve å drikke litt når man er 12 år og det å drikke seg dritings. Sånn jeg forstod mailen var han helt alene, og det er ganske stor forskjell enn om han var sammen med andre. det kan jo ha vært av ren nyskjerrighet, men jeg tror at det beste man gjør for en gutt i en slik situasjon er å oppsøke hjelp for eksempel via sosiallærer, helsesøster eller helsestasjon for ungdom. Da kan det gjennom samtaler kanskje komme frem om det er noe mer som ligger bak. Jeg kjenner til noen liknende situasjoner, og de som har vært oppe i dem, er det kanskje nyskjerrigheten som har styrt, men de har da også vært nyskjerrige på sterkere stoffer senere. For noen av dem har dette fungert greit nok, selv om det har ført til mindre problemer i forhold til skolegang, mens noen av dem har vært skikkelig ute å kjøre (jeg vet ikke om dem det skled ut for hadde andre ting som lå bak da de begynte å drikke og etter hvert gå over til andre stoffer, for disse kjenner jeg ikke så godt til). Uansett tror jeg også de som i ettertid klarte seg veldig bra, hadde hatt veldig godt i å bli forhindra i de valgene de tok da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå