Gå til innhold

Min far er troende ateist....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...i likhet med mange andre i familien min, og derfor var det aldri noe religiøst over julefeiringen. Vi hadde en spurv i toppen av treet, norske flagg og sang musesang og nissen på loven. Derfor var jeg ganske overrasket da jeg fikk høre påstander om at julen var pga jesus...men så var det også litt fint at skolen sørget for at jeg kan såpass om hvorfor ganske mange i Norge (i hvertfall til dels) feirer jul. Foreldrene mine lot meg ha kristendom på skolen og gå så ofte i kirken jeg selv ville (vi bodde rett ved en kirke), også sørget de bare for å selv forklare sitt livssyn.

Jeg ble ikke kristen for det, og heller ikke ateist, for selv om jeg var liten jente trodde jeg ikke på alt som ble fortalt. Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familien min var kristne i jula, men aldri ellers... :) Jeg klarte også å tenke på egenhånd. Jeg og mannen min er åsatroere og kommer til å lære unga om det, uten at vi skal nekte annen innflytelse eller læring. Ser ikke noe galt i å lære litt om alle religioner:)

MEN jeg synes lite om måten skolene lærer bort kristendommen som om det var en form for sannhet over andre religioner. Husker godt at kristendomslæreren gjorde narr av andre religioner og kalte både ateister og muslimer for idioter..Regner med at sønnen min slipper å støte på noen sånn på skolen, for toleranse er da viktigere lærdom enn noen religionsundervisning?

Skrevet

Jeg hadde en flink lærer i kristendom på barneskolen som var nøye med å snakke pent om andre religioner og ikke rakke ned på noen, og hun var veldig opptatt respekt og toleranse og sa alltid at det var vikigtst, så det kommer nok veldig an på læreren tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...