Gå til innhold

Hjelp, blir disse navnene til søsken for like?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på snart 2 år som heter Mari, og nå prøver vi å finne et navn til vår yngste. Jeg syns Maya er såååååååååååå fint!! Men så er det jo slik at disse navnene er ganske like, begge begynner med "Ma..". Samtidig syns jeg at det er litt kult at de er litt like også.

Hva syns dere? Takker veldig for alle meninger - for og imot! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg synest ikkje da gjere noko, lurte litt på å kalle jenta for kristine, kristianne el noko i den dur sjølv om broren heite kristian- men blei helene

Skrevet

Jeg synes ikke de er så like at det gjør noe :) Fine navn begge to!

Nina og Mina, Line og Lene eller Ida og Oda, da begynner det kanskje å bli litt for likt.. hehe!

Skrevet

neida ikke tenk på det du..naboen min sine gutter heter andre og rene hehe det er vel likt synst jeg:)

Skrevet

Gjør vel ingenting om navnene er litt like vel?

Mari og Maya klinger flott sammen og er etter min mening ikke for like...

Maria eller Marie hadde blitt for likt synes jeg da...

Skrevet

Vår lille elias blir snart storebror og vi VIL ha sånn like navn. Vet ikke kjønn. Vi tenker på Elise, Emiil, Eline osv. Vært innom Lucas også

Skrevet

Jeg synst de er fine jeg.

Har selv låst oss litt fast på Ma...

Her heter barna Magnus, Maria , Mathias og Marthe.

Synst det er litt gøy.

Skrevet

Fine navn sammen det:)

Kusina mi kalte ungene sine Andre og Andreas.. DET er for likt spørr du meg...

Skrevet

lisje marthemora: Du burde få deg 4 til, så har du din helt egen "(Mor)mor og de 8 ungene" :) Artig da!

Jeg er selv ikke fan av å ha like forbokstaver på barna, men det er min smak. Folk får gjøre som de vil, og både Mari og Maya er fine navn, så om du liker det, så drit i hva andre tenker.

Skrevet

Tusen takk for alle svar, veldig fint å få tilbakemeldinger på dette.

HI

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke at det gjør noe! Fine navn begge to og passer godt til to søstre. Jeg har ei søster som heter Anna, det synes jeg var å ha litt dårlig fantasi.... *hehe*

Skrevet

Jeg vet om ei som har to tvillinger som heter Mia og Pia. Litt likt kanskje... :)

Men hva gjør nå det så lenge det er fine navn, og foreldrene liker navnene.

Skrevet

Veldig fine navn:-), men vi har to som har navn hvor de to første bokstavene er like - og vi roter fælt.... Og det gjør alle andre også. Blander navnene i ett sett, og ofte blir det en snodig kombinasjon. Så det blir nok enklere for dere å velge et navn som er litt annerledes!

Skrevet

Samme her, som anonym over her. Kanskje det er bedre å velge navn med samme forbokstav, men ikke lik bokstav nr to. At de TO første bokstavene er like, kompliserer det hele her i gården.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...