Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Vi går og pønsker på nr 2, men mensen og eggløsning lar vente på seg..
Bellen^2 Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Fødte for over 11 mnd siden, venter enda:)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Jeg ammer enda og lille-snuppa er 15.5 mnd og jeg har ikke fått mensen tilbake. På en annen side, trappet jeg ned nattammingen med eldstemann da hun var 10-11 mnd og ble gravid igjen på første eggløsning:-) Har altså drøyt 1.5 år mellom mine:-)
Xisix Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Fikk den tilbake etter 3-4 mnd, husker ikke helt..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Kan man ikke bli gravid om man ikke har fått igjen mensen??
Pysjen Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Anonym 20:49 Jo det går an fordi man vil jo få en eggeløsning før den første mensen kommer. Jeg fikk mensen tilbake 1,5 mnd etter at jeg hadde sluttet å amme helt.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 Full-ammet frem til 6 mnd alder. Fikk mensen rett før hun ble 7 mnd, selv om jeg fortsatt ammet... Men dette er veldig individuelt da. Noen får rett og slett ikke eggløsning tilbake før de er helt ferdige med ammingen, mens andre får det kanskje bare noen uker etter fødselen...
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Fikk den ikke igjen før jeg sluttet å amme med de to andre og ser ut for at det blir samme greien nå. Og da ammet jeg kun en gang i døgnet, fra en pupp (altså annenhver da) siste 2-3 mnd jeg ammet, så for noen er tydeligvis amming prevansjon, hehe...
samboer87 Skrevet 7. desember 2007 #11 Skrevet 7. desember 2007 jeg ammet til han var 5 mnd da sluttet han selv tvert og villle ikke ha mer til min store sorg og melkespreng og pumping funka ikke:( og han er nå snart 11 og har ikke fått tilbake mens enda men hadde litt melk i puppa for ca 2 mnd siden ( par dråper liksom men nå er det helt borte)har vært hos lege og han ba meg ta graviditetstest men var negativ. må vell også nevnes at jeg har gått på p piller siden han var 2mnd.( sånne som du kan bruke selv om du ammer)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #12 Skrevet 7. desember 2007 anonym her igjen. Derfor jeg lurte var for ca 2 uker at renselsen var over så fikk jeg en liten blødning med friskt blod som legen trodde/mente var mensen. Nå er det 6 uker siden snart og jeg har lang syklus til vanlig, men ikke så lang.Er derfor en uke på overtid. Nå lurer jeg på om den blødningen var mensen eller ikke, eller om jeg er gravid igjen. Er jeg gravid så smiler jeg til det, men tok gravidtest ved ventet mens men den var neagtiv så får vel kanskje bare smøre meg med tålmodighet en uke til:) Håper jeg kan få igjen mensen for vi skal prøve å få en til i boks i nærmeste framtid så venter spent:)
snoopy_me Skrevet 7. desember 2007 #13 Skrevet 7. desember 2007 Etter 3 mnd.. og jeg fullammet.. Ble litt skuffa ja at den kom så fort tilbake enda jeg ammet..
Mammapudding Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 Fikk mensen 1 dag før Leah ble 4 mnd:( Og jeg ammer 24/7!!!
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #15 Skrevet 7. desember 2007 Fødte for 7 mnd siden, ingen mens ennå. Kan ikke si jeg savner det - og vi planlegger heller ikke to tette, så det er helt greit
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #16 Skrevet 8. desember 2007 Fikk mensen denne uka, baby er 4mnd neste uke.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 24. desember 2007 #19 Skrevet 24. desember 2007 6 uker!ò.ó Med snulla fullamma jeg ikke, og fikk da mensen etter 9 uker (men da varte jo renselsen lenger), og da hun var 2,5 mnd blei jeg altså gravid med vesla!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #22 Skrevet 25. desember 2007 Så hvis jeg gir flaske 2 ganger i døgnet, så fullammer jeg ikke? Bare litt usikker på om det er noen grense her;)
Sylteflesk Skrevet 25. desember 2007 #25 Skrevet 25. desember 2007 Hvis det er mme på flaska fullammer du ikke. Er det pumpemelk regnes det vel som fullamming. Men i sammenheng med eggløsning/mens/amming som prevensjon snakker man gjerne om fullamming som amming døgnet rundt. Mange får igjen mensen hvis de ikke ammer om natten, eller hvis det ellers går mer enn 3-4 timer mellom ammingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå