Gå til innhold

Førskolelærer utdannelse, for og imot.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber hardt md å finne ut hva jeg skal bli når jeg blir "stor" og jeg prøver å finne + og - med førskolelærer..

Noen som noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig morsom og givende utdannelse. Meget lett å få jobb. Er du glad i barn er jo det et stort pluss. Være med på å "forme" fremtidens borgere. Aktiv jobb etter utdannelsen.

"Dårlig" lønn i noens øyne, ikke et statusyrke, mange blir fort utbrente, lite penger i kommunene.

Jeg gikk på førskolelærerlinjen men jobber ikke som førskolelærer, kommer nok ikke til å gjøre det heller. Men de tre årene jeg gikk på høgskolen kommer jeg aldri til å anger på:)

Skrevet

+

en givende jobb, der du gjør noe meningsfylt, dagene er varierte, aldri kjedelig, får mye positiv feedback (fra ungene).

-

en krevende jobb, intens, det går i ett hele dagen, unntatt 0,5 time pause.

Stort arbeidspress, og stadie krav om å bli mer "lønnsomme" (ta inn flere barn, redusere bemanningen osv)..

Stort ansvar, rammeplanen skal følges opp, og du har ansvar for det kjæreste barn har.

Ikke akkurat en lænn å hoppe i taket for, og lite med frynsegoder.

Skrevet

hmmm. noen flere?

Er neimen ikke lett å bestemme seg for et yrke lengre...

Skrevet

Har aldri angret valg av utdannelse. Ikke mange jobber der en blir møtt store smil og små armer som gir deg klem bare fordi du kommer. Å være ped leder er en hverdag som aldri er lik, men som en selv kan påvirke i stor grad. Mange utfordringer med barn men også med foreldrene og den andre personalet. Lykke til med valget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...