Muffinsmamma Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Har sprinkelseng til gutten min. han er et og et halvt. men jeg ser at han snart kan klatre ut av den, eller kanskje værre, falle ut. noen her som har begynt med juniorseng, og isåfall, holder de seg i senga da? gutten min pleier jo å vandre rundt litt i senga si før han sovner..
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Har begynt med juniorseng til lille snuppis da hun var 18 mnd gammel - hun stortrives i den (hun er nå 22 mnd). Hun holder seg i sengen, har aldri falt ut, men har for sikkerhets skyld støttet sengekanten med ammeputa (den har virkelig kommet til nytte etter ammingen også, hehe)... senga brukes som sofa på dagtid og seng på natta, hun klatrer ut og inn som hun selv vil - i dag gikk hun for første gang frivillig (og helt selv) og klatret opp i sengen sin når det var dags for å sove for kvelden... ellers har det ikke vært noe problem å legge henne der for så å si nattinatt og sov godt og vi har gått ut av rommet - hun har blitt liggende i sengen og sovnet på egenhånd... =) Så lykke til med kjøp av evt juniorseng da =)
sajam Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 De to eldste mine fikk junior seng i 2 års gave av besteforeldrene sine, det gikk kjempe fint. Den sprinkelsenga du har, har den justerbar side, sånn at det går ann og senke den, eller evt fjerne den? Det er jo evt en mulighet og prøve det før du går til innkjøp av seng )
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Vi flyttet lillemor over i seng når hun var 6-7 måneder. Har foreløpig gått veldig fint, men hun har ikke begynt å krabbe ordentlig eller gå. Hun er 13 måneder.
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 Skal kjøpe juniorseng til lillegutt til jul. Han er nå 19 mnd. Vet ikke helt om vi skal bytte med en gang eller ta det gradvis. Venter en liten en til (ikke før i begynnelsen av august,da, men greit å vende han fra den i god tid). Når jeg leste det de andre over her skrev, så tror jeg vi begynner i jula jeg, da har vi liksom litt tid til å ta eventuelle ut-av-sengen-1000 ganger-problemer : )
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Vi har en liten klatremus som klatret utav som 16 mnd.. gjorde det veldig skjelden, men vi hadde ekstra madrass på gulvet når han sov i sprinkelsengen i tilfelle han klatret utav og skulle falle. Måtte alltid være rask med å gå inn til han når han våknet så det ikke ble knall og fall. Var egentlig litt stress, men grudde meg til å begynne med vanlig seng, og var redd han skulle stå opp igjen 1000 ganger hver kveld og ikke minst ved luren på dagtid. Så vi kjøpte ikke vanlig seng før han var 20mnd. Men det gikk kjempefint, har lagt seg fint hver dag! sovet hele natten(bare stått opp en eneste gang, men da var det bare å følge han tilbake og han la seg fint). Ikke noe problem og vi ble veldig lettet!
nickoline og supermann Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Jeg håper vi kan vente med det til nærmere 3 år. Han er tidlig våken men krever ikke å bli tatt opp før rundt 9. Kommer han seg ut selv starter dagen vår senest kl 6 igjen. Det er jeg ikke klar for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå