strikkballen Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Hvis jeg hadde vært dikter, ville jeg laget masse dikt til barna mine. Et dikt til storebror. Jeg synes han vokser med rasende fart, og før jeg vet ordet av det er ikke vi verdens midtpunkt for ham lenger. Så kunne jeg gitt ham diktet når jeg ble gammel eller noe sånt:-) Kan noen lage et vakkert dikt ut av noen sånne setninger som disse? Det er så mange kreative damer her inne:-) Så heldig jeg er - du vil fortsatt sitte på fanget. Vi - mammaen og pappaen din er fremdeles de du aller helst vil være sammen med. Oppmerksomhet fra oss er livsnødvendig fortsatt. Du løper og hopper og er i aktivitet hele dagen - og før vi vet ordet av det har du løpt fra oss. Ut i den store verden, mens vi sitter og vinker og prøver å forstå din verden. Og kanskje tenker med vemod tilbake på denne tiden. Jeg vil så gjerne ta vare på den. Håper jeg alltid vil huske de daglige gledene - som leggestunden i går, for eksempel. Jeg sang om Trollmor, og du lurte på hvordan hun klarte å binde alle trollungene fast i halen. Så fortalte du stolt at du hadde vært ordensbarn i barnehagen. Og så ba du meg forsiktig om å klappe deg mer over håret, da jeg tok armen til meg. Til slutt måtte jeg hvile armen. "Ja, men da kan jeg klappe meg selv, da". Et vakkert og rørende syn - din lille hånd som etterlignet mine bevegelser og strøk det tykke håret litt hjelpeløst. Ja, ja. Vet ikke hvorfor jeg skriver dette en gang, jeg. Ble litt inspirert av en kollega med store barn som ba meg ta vare på småbarnstiden. Han savner fortsatt tiden da barna ville sitte på fanget å høre om Ludde-kaninen... og nå trykker jeg "lagre" før jeg blir flau:-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Så utrolig vakker strikkballen!!! Hvorfor be oss lage dikt ut av disse vakre tanker og setninger? Du har jo laget det helt perfekt selv:-) Få tak i en fin innbundet bok, skriv det ned for hånd og ta godt vare på den. Det er en nydelig gave å gi videre til barna sine:-) Søsteren min gjorde det gjennom mange mange år og nå har boken gått videre til barna. Hennes datter tar godt vare på den og fortsetter historien med pennen i hånd - det er vakkert det!! Du er flink!!!
Maud Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 Det er ingen andre som trenger å skrive for deg, det gjør du helt perfekt selv :-D
Karomamma Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Det var kjempefint skrevet, strikkballen!! Er enig med de over her, bare skriv det ned i en fin bok og fyll på med nye anekdoter og tanker etterhvert. Tenk for et fint minne å ha
strikkballen Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2007 Åå, tusen takk - så skjønne dere er! Skal prøve å få laget en sånn bok, det er jo gull verdt senere! Og morsomt for de små også, når de blir større! Skal begynne med å skrive ned alt det morsomme storebror sa da han begynte å snakke. Utrolig mye søtt:-) Lillebror begynner så smått å snakke han også nå, så det er mer enn nok å ta av! Ha en fin dag alle sammen! Klem
Urtete Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Strikkballen! Jeg gråt da jeg leste dette - bare så du vet det!!! Vakre ord som gikk rett i hjertet! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå