*snartklar* Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Vet ikke om det er sånn det skrives da:P MEN, hvordan fungerer egentlig denne saken? Hvor lenge "varer" den? Kan den brukes flere ganger over lang tid eller? Off, ble litt klumsete dette her...men håper dere skjønner;) Trenger egentlig bare litt info:) Noen med erfaring?
Maja☆ Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Jeg kjøpte meg babycomp i juli. I september ble jeg gravid. Den er helt super mener jeg. Det er en rund sort del med et måleinstrument som du putter i munnen hver morgen før du står opp. Den lagere da tempen din for hver dag i flere måneder fremover og lærer seg syklusen din. Det tar ca 3 mnd før den lærer seg syklusen din og så vil den gi beskjed ved hjelp av grønne og røde lys om når du har el eller ikke. Den er veldig lett å forstå. Ta en titt inne på nettsiden til frimaet som selger disse og les der også. Veldig bra info der. www.buenaventura.no
Maja☆ Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Glemte også å skrive at den er kjempefin som prevansjon også. Så slipper man hormonpiller osv.
*snartklar* Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2007 Takk for hjelpen:) Jeg skal gå inn på siden og se hva som står om den! men tenkte jeg kunne høre her om det var noen som hadde erfaring:) Vet du hvordan den er i forhold til VELDIG uregelmessige sykluser?
Maja☆ Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Det vet jeg ikke. Har hørt at den ikke er så bra da, men har uregelmessig syklus selv. Var heldig å ble rask gravid slik at jeg fikk ikke oppleve at den "lærte seg" syklusen min. Jeg tok iallefall sjansen å kjøpte den.
Gemini7 Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Hei:) Jeg har Lady-Comp, som fungerer etter samme prinsipp som baby-comp, bare at LC er beregnet som prevensjon og BC for familieplanlegging (gir datoer for når det er mest sannsynl at du får gutt/jente etc). Ift uregelmessige sykluser, er dette kanskje ikke et veldig godt valg. Dette er fordi den registrerer eggløsning din, og hvis denne er veldig varierende vil den ikke klare å forutsi syklusen din. Da blir det vanskelig å varsle deg i begynnelsen av mnd om forventet eggl., datoer som er best for befruktning (BC) eller som er mest "skumle" (LC).. Bruker du den som prevensjon, vil den ikke gi deg grønt lys (trygt med ubeskyttet sex) før EL har inntruffet for 2-3 dager siden, dvs at du er i en periode med fare for befruktning helt frem til EL. Og hvis du ahr lange og varierende sykluser, blir det laaange perioder med venting på EL hvor du må bruke annen prevensjon.. Passer nok best for mer stabile sykluser. Men sjekk ut nettsiden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå