Gå til innhold

noen flere som gruer seg til den hiv testen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var verre sist da... for da hadde jeg aldri tatt noe slikt før så logisk har jeg ikke kunne fått det nå heller,men er ekkel den testen fordet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke ta den da!

Ingen kan tvinge deg...

Skrevet

nei men tar man den ikke,blir man behandlet som om man skulle hatt hiv...

Skrevet

Er det svaret du gruer deg for? Selve testen er vel bare en blodprøve?

Men jeg ville absolutt anbefale å ta den - hvis det i det hele tatt er mulig å nekte. Hvis du ikke tar den blir du nemlig behandlet på sykehuset som om du er smittet.

Skrevet

ja har jo tatt den... og var jo negativ sist og ikke vært med andre enn mannen min... men det er litt sånn... ja dere skjønner sikkert..

Skrevet

Hehe! Jeg grudde meg som en hund!! Til svaret altså.. Har jo "levd" litt før jeg blei sammen med forloveden min.. Begynte lese om hvor mange som blei smittet av hiv osv osv. Tok litt av.. Men litt beroliget blei jeg iallfall når jeg leste at de fleste som var "nysmittede" nå enten var homofile eller innvandrere.. De fleste vet jo, at logisk sett,er sjansen for å ha det veldig veldig veldig liten.. Men uansett ganske ekkelt. Skjønner deg godt jeg..

Skrevet

Synes den er ekkel fordi jeg hater blodprøver :-/ Men jeg har ikke testet meg fordi det er 100% sikkert at jeg ikke har hiv :-) Legen var helt enig i at det var bortkastet for meg å teste.

Skrevet

Nei,jeg er ikke noe redd for den. Vet at jeg har levd et liv som tilsier at jeg ikke er i faresonen for å få hiv. Tok den sist også,legen spurte ikke engang,men det gjorde ikke noe,for hvorfor nekte og behandlet som en har hiv,når en ikke har det?Så lenge jeg ikke hadde sist (noe jeg hadde fått sjokk om jeg hadde,siden jeg som sagt har levd et liv som ikke tilsier) så har jeg det ikke nå heller,for meg og min kjære er trofaste mot hverandre. Vet at han aldri kommer til å være utro mot meg og jeg vet at jeg ikke kommer til å være utro mot ham.

Skrevet

Har man hiv, så finnes det utrolig gode medisiner nå for tiden. Det dummeste man kan gjøre er å la være å teste seg - for om man skulle være så uheldig å være syk, er det livsviktig å starte med medisinering. Da kan man få et langt og godt liv likevel.

Dessuten er oddsen ganske liten for at vanlige kvinner skal være smittet ;)

Skrevet

hmm.....tar alle den når de er gravide? ingen anelse jeg om jeg har tatt den :/

Skrevet

Enkelte (om ikke alle) fødeavdelinger har helt andre rutiner ved fødsel om ingen negativ HIV test foreligger.

I teorien sies det at ingen kan ta HIVtest uten at du er informert og har samtykket... Men i praksis tar vel "alle" HIVtest av gravide, og ikke alle informerer om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...