Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Må spørre dere som nettopp har født; Gikk fødselen fint, eller oppstod det problemer pga overvekt? Veier frem og tilbake om jeg skal kjøre på og forsøke og bli gravid, i og med at det passer veldig bra nå. Eller om jeg bør vente til jeg har gått ned noen kg... Så derfor spør jeg litt rundt, på bim og her - og hittil er det jo bare positive erfaringer å hente Så hva med dere ferske - gikk alt bra?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 alt gikk kjempebra, jeg hadde bekkenløsning i og etter svangerskapet, men det er det jo mange tynne som har og. fødselen gikk fort og greit uten bedøvelse og uten komplikasjoner.
Musemor med tre søte små Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Jeg er overvektig og fikk ingen komplikasjone med svangerskapet etter føtselen som skyltes overvekt. Så passer det bra for deg å bli gravid nå så kjør på, og lykke til...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Takk for svar Det er så hyggelig å lese om alle positive opplevelser altså! Nesten så jeg lurer på om dette med overvekt og graviditet rett og slett bare er veldig oppblåst ... Men selvfølgelig - risiko for eventuelle komplikasjoner er kanskje større, men det betyr jo ikke at det nødvendigvis _må_ skje Hører gjerne fra flere også
Mandragora Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Jeg er overvektig og var frisk HELE svangerskapet. Var med i STORK prosjektet på Rikshospitalet, god oppfølging m bl.a ernæringsfysiolog, ekstra ultralyder, glukosebelastningstest.. Faktisk aldri følt meg så flott som da jeg gikk gravid, tok en stund før magen kom men når den kom så elsket jeg den Herlig å kunne vise fram noe man vanligvis skjuler! Fødselen gikk også bra, så jeg gleder meg faktisk til neste svangerskap. Så lenge man er påpasselig med maten mens man går gravid -altså spise sunt og bevege på seg, så tror jeg ikke det er noe problem å være overvektig. Tror mange av de som er overvektige er veldig obs på det med mat i svangerskapet - så man ikke legger på seg så veldig mye mer enn det man har fra før. Lykke til - go for it
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Var 80 kg og 150 cm da jeg ble gravid. (ganske så tungt i forhold til høyden) La på meg 16 kg under svangerskapet. Hadde en flott fødsel. 4 uker etter fødsel var jeg 80 kg igjen, og 6 mnd etter fødsel var jeg 71 kg, uten å gå inn for det. Herlig! For fødselens skyld plagde ikke overvekten meg. Selv om jeg var lav og rund som en ball... Hadde en ukomplisert og fin fødsel. Syntes derimot at det var tungt å gå å drasse på all den vekten under svangerskapet, og lovte meg selv at jeg skulle slanke meg før neste graviditet. Men angrer ikke altså!
samboer87 Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 synes ikke du var så stor jeg:) hørtes helt normal ut
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 Er en bmi på 35,5 og bmi på over 30 er overvektig, bmi på over 35 er helsefarlig... Hvis jeg skal være normalvektig burde jeg vært under 56 kg... Og 24 kg overvekt på en lav kropp er ganske mye... For meg å være 80 kg er som en på 1,65 skulle vært over 97 kg...
Sunshine2222 Skrevet 8. desember 2007 #9 Skrevet 8. desember 2007 Var overvektig, men kom skikkelig i "water" under gravideten og gikk ned underveis :-) Nå er jeg mindre enn på lenge. Kanskje kroppen din sier i fra selv også at det passer??? LYKKE TIL!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå