Gå til innhold

Hvorfor dør orkideene mine plutselig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har stått to uker med flotte blomster og fine knopper, men nå plutselig falt alle blomstene av den ene og på den andre begynner kvistene å gulne. Har jeg det for varmt inne til bare å vanne én gang i uka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor mye vanner du de da? orkideer skal visst ikke ha mer enn max en fingerbøll med vann 1 gang i uka:)

Skrevet

hvordan vanner du dem? Det aller beste er å ta med hele blomsten i vasken, la vannet skylle godt gjennom og la det renne av. ca en gang i uken

ellers kan det jo være at den har vært utsatt for frost eller at den står for mørkt

eller det kan hende at den har blomstret av - fortsett å vanne den, så kanskje blomstrer den igjen om halvt år el noe

var det jeg kom på

Skrevet

og det der med eggeglass vann i uke er bare tull - vilt vokser orkideene i vannfall

(hilsen en som har tante som er blomterdame og har gitt meg tips )

Skrevet

og pappaen min er gartner... he he!

Skrevet

de skal ikke ha det for varmt og ha masse lys..........

Max vann en gang i uka. et eggeglass gir jeg min. Dvs jeg har begynt å ta den under springen en gang i uka og la den renne helt av seg før jeg setter den tilbake i potta. Det sa Finn Schøll.

Men de blomstrer av en gang i blant da.... du må gi de tid til å komme igjen.... om den nå er på vei til å dø. Prøv igjen. Du kan også gi de orcide gjødsel i ny og ne. Det gjør ikke jeg. Men har en gammel dame på jobben. Hun har orchideer i alle varianter. De er så flotte. hun gir gjødsel en gang i blant!

Skrevet

vet ikke om det har noe med saken og gjøre,men har hørt at de må ha gjennomsiktige potter pg av røttenes behov for sollys

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...