Håperpåønskebaby Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Hadde for ca 3 uker siden en urinveisinfeksjon som jeg da fikk behandling for. Begynte for 4-5 dager siden å få lignende smerter igjen, dvs i underlivet/trusekanten. Er veldig vondt ved og etter samleie. Var derfor hos lege i dag; urinprøven viste ikke noe, han klemte veldig på magen min, noe som var veldig vondt for meg, men han fant ikke noe. Derfor tok han gynekologisk undersøkelse, og han kjente i anus, uten å finne noe. Kan legen forresten bare stappe en finger i hvert "hull" uten å gi beskjed om at han stikker fingeren inn der bak? Fikk derfor beskjed om å komme tilbake igjen på mandag med ny urinprøve dersom smertene ikke forsvinner i løpet av helgen. Har hatt så vondt i perioder at tårene har trillet som bare det - også på jobb! Må jo også sies at jeg ikke har hatt menstruasjon siden august, da jeg mistet den etter at jeg begynte med minipiller i steden for vanlige p-piller.. Hva i all verden kan dette være? Jeg har skikkelig vondt og er både forvirret, fortvilet og redd...
Håperpåønskebaby Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 7. desember 2007 Vet at mor har noen vanncyster som blir overvåket, men hun har ingen smerter, og grunnet hennes helsesituasjon og at hun befinner seg i utlandet på nåværende tidspunkt, vil jeg ikke ta det opp med henne..
Niem og Patrick Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Jeg vet ikke om jeg har noe bra svar på spørsmålet ditt. Men Oktober i fjor var jeg inne for magesmerter, da presste de også hardt på magen og det gjør driiitvondt.. Det gjør det forsåvidt nå også, men det er vel av andre årsaker ;-) Legen ville ikke henvise deg til Ultralyd da? Det kan jo avdekke eventuelle cyster. En veninne av meg ble lagt inn da de mistenkte cyster etter hun hadde hatt voldsomme mage/underlivsmerter, men det viste seg at det var kraftig eggløsning, og eggstokkene hadde hovnet opp.. Det kan være mye 'mystisk' i dette området på kroppen, da det befinner seg endel organer osv der.. Tror nok også at legen kan 'stappe' fingrene både her og der uten å få tillatelse. Men vet det kan komme som et sjokk.. Sånn var det hvertfall for meg da legen skulle ha GU ved første svangerskapskontroll, ble litt skremt ja :-) Lykke til, og god bedring =)
Håperpåønskebaby Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2007 jeg forstod det slik at han ville vente til over helgen uansett... Men merker at jeg er bekymret for hva det er....
Gjest ღ♥star♥ღ Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Jeg vet ikke hva det kan være, men tok legen noen flere prøver da du var til undersøkelse? Jeg hadde veldig vondt i magen for ca to år tilbake, og det viste seg at jeg hadde en slags innfeksjon. Fikk antibiotika osv.. Det er jo ikke akkurat heldig å gå rundt å ha en innfeksjon.. I ettertid lurer jeg veldig på hvorfor og hvordan den innfeksjonen dukket opp for legen kunne ikke svare meg den gangen, han viste rett og slett ikke. Nå er dette ca to år siden, men har siden tidlig i høst hatt en del smertet i høyre side (ca ved eggstokkene, men man har jo ikke eggløsning hver dag en hel mnd..), men ikke like ille som sist. Jeg burde nok ha bestilt en legetime og få sjekket, men jeg har en ny lege nå og er ikke konfortabel med han. (Han er EKKEL..) Jeg bare kjente meg igjen når du sa at du hadde vondt ved og etter samleie, for da blir smerten ofte værre. Huff, jeg burde virkelig gå til legen. (Skjønner det nå) Håper det ordner seg i allefall! Lykke til og god bedring!
Dægern døtte Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 På legekontoret der jeg jobber, ser vi på urinprøver i mikroskop hvis ikke u-stix gir utslag og pas. har plager. Der ser vi ofte bakterier selv om disse ikke gir utslag på en stix. Eller så kan urinprøven sendes til dyrkning, det tar noen dager da før du får svar... Så du kan absolutt ha UVI selv om det ikke slår ut på stix.
Håperpåønskebaby Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. desember 2007 Nei,han tok ikke noen prøver, fikk bare beskjed om å komme igjen med ny urinprøve på mandag dersom det ikke ga seg i helga... Hva slags undersøkelse brukte din lege for å finne ineksjonen?
Håperpåønskebaby Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. desember 2007 han gikk ut på lab. med prøven og hadde 4-5 ting som da var relatert til urinveisinfeksjon som han hadde fått negativt på... mer vet ikke jeg...
Håperpåønskebaby Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. desember 2007 Dytter litt på denne jeg...
Gjest ღ♥star♥ღ Skrevet 8. desember 2007 #11 Skrevet 8. desember 2007 Det husker jeg ikke.. Men tok alle standard prøver, for det hadde jeg aldri gjort før, så det må jo ha slått ut på et eller annet.. Irriterer meg at jeg ikke husker hva det het! Går det bedre med deg i dag?
Håperpåønskebaby Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 8. desember 2007 Nei, er nokså uendret egentlig... Så er instillt på å måtte gå til legen igjen på mandag..
Gjest ღ♥star♥ღ Skrevet 8. desember 2007 #13 Skrevet 8. desember 2007 Lykke til i allefall Håper alt ordner seg
Håperpåønskebaby Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 9. desember 2007 Har tatt graviditetstest i dag, og den var negativ, så er vertfall ikke det...
Håperpåønskebaby Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #17 Skrevet 10. desember 2007 Nei, ligger og renner i begge ender i dag, slik at jeg ikke kommer meg til legen før tidligst i morgen...
Gjest ღ♥star♥ღ Skrevet 10. desember 2007 #18 Skrevet 10. desember 2007 Huff, det er jo ikke noe særlig. Får hpåe du blir frisk snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå