Gå til innhold

Flere med røde kinn i adventstia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det blir litt vel mye mandariner nå, ser ut som det er flere av de små i bhg. som får skikkelig røde kinn av det.

Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får de røde kinn av mandariner? Det visste jeg ikke. Min fikk mye røde kinn ifjor vinter, og da spiste han ingen mandariner (bare pupp på den tiden). Har trodd det kom av kulden jeg, hadde ingen røde kinn i sommer og høst, men så snart kuldegradene kom, så kom de..

Skrevet

mandariner er vel heller sjelden vare.

klementiner derimot...

;)

her har poden røde kinn pga. tenner som er på vei opp... :)

Skrevet

Du tenker kanskje på allergi, at noen reagerer på sitrusen i klementinene? Kan godt være det. Hvis barnet ditt får røde kinn når det spiser disse, ville jeg sagt at mitt barn ikke skulle ha det. Jeg har en sønn som reagerer på epler og pærer, men han er så stor nå at han sier fra selv i bhg at han ikke skal ha det. Det er veldig vanlig å ha sitrusallergi, særlig blandt de minste - de fleste vokser det av seg, men er litt sensitive når de er små. Immunsystemet er vel ikke helt oppe og går ennå.

Skrevet

litt blanding av forskjellige ting tenker jeg...

-mye ute i kulde

-matrester på kinnene (deriblant mandariner som er sterke saker for ømtåelige kinn)..

-andre matrester osv...

Skrevet

Min har også røde kinn, men det er fordi han er konstant syk og /eller forkjølet, og i tillegg er det vel noe med kulden ute/vermen inne osv. Men mest pga sykdom tror jeg... Har vært mye syk hele høsten etter oppstart bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...