Impulsiw Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Var så dum at jeg kjøpte et brukt maxi cosi sete uten å prøve det på junior først. DET har jeg angret på. For han får haka langt nedpå brystet og han sitter mer enn han ligger : ( Så til alle dere som skal kjøpe sete; kjøp et som de ligger godt i!!!
Phantom´ Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Har du ikke fått med nyfødtinnlegget??? Evt rull sammen et lite teppe og legg under rompa. Da får han en litt slakkere sitteposisjon.
Impulsiw Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2007 joda jeg har det innlegget. Men det ble enda værre med det for puta er for tykk. Når han sitter med dress på seg får han haka på brystet. Ble noe bedre da jeg fjernet det innlegget så han fikk puste.... Mulig det er forskjell på biler også. Vi har opel og da er det kanskje skrå seter som gjør at stolen lener seg opp og fram om jeg skal si det sånn. Jeg hadde en annen type sist gang. Det gikk an å justere setet i tre posisjoner.
HjerteMom Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Hei! Da vi brukte nyfødt-bilsete sist, så måtte jeg brette et lite pledd og legge det under selve stolen. Bare nederst (så det ble da i vinkelen på setet i bilen, akkurat under beina på babyen når setet stod bakovervendt). Da fikk vi en fin stilling på babyen, og hun satt ikke. Hun lå godt, og kunne godt ha en dress på seg uten at det ble trangt. Hadde tenkt å kjøpe maxi cosi denne gangen, så det var jo kjedelig å høre at du har dårlig erfaring med den...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 heisann. Det er nok litt pga bilen din. Mi jente var ikke mer enn 1800 gram første gang hun satt i det, men i vår bil gikk det helt fint. I noen bilder merket jeg litt det du sier, men så snart babyen din er blitt bare LITT større, så er det problemet borte. Sete er faktisk utrolig bra, kankjse bare ett lite minus når de er små.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Med base på setet retter man det op, så de ligger i det:) (blir rett vinkel på det da)
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Dette bare bekrefter det jeg har ment hele tiden. Prøv sete i den bilen du har før du kjøper det, eller sørg for åpent kjøp. Jeg opplever akkurat det samme med et større sete i Opel-bil. Sete blir tippende veldig fremover når det står bakovervendt.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 Vi har hatt samme problemet i vår bil, Volvo V70. Uansett sete og uansett innstillinger så blir det bratt. Det blir bedre når de kan sitte forovervendt. Men vi må jukse med å bygge opp setet. Ikke så bra men med det setet vi har nå (besafe izi combi) så går det bra for det stroppes fast både foran og bak. Men setene må prøves både på barnet og i bilen før det kjøpes!
CB-BabyBoy Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Mulig det er meg som har et skikkelig idiot øyeblikk her nå, men på meg så virker det som at det ikke er så mye barnesetet som gjør dette, men formen på bilsetene. Siden det blir nevnt både maxi cosi og hts seter på denne tråden. I tillegg hvordan kan man få prøvd setet i bilen og med ungen oppi før man kjøper det? Hvordan skal man komme seg til butikken uten å sikre ungen? Skal den ene ta bussen med vogn og den andre kjøre da for så å møtes ved butikken? Det er jo ikke alltid det går for å si det sånn. Og de fleste skal jo kjøre hjem fra sykehuset også. Jeg ville hvert fall ikke sjanset på barnesetene i taxi; en ting er om de har, men de har sjeldent seter tilpasset nyfødt. Tror både fbi og forbrukerrådet har testet dette.
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 hvis setet i bilen skrår så blir det slikt.. selvfølgelig får man jo ikke prøvd det med barnet oppi hvis man ikke har født. Men man kan prøve det i bilen for det. Man ser jo det med en gang hvordan setet er i bilen. Eller noen som jobber der kan bli med ut og se? Og legge teppe under stolen burde man ikke. Det er ikke gjort tester på stolene hvor slikt er gjort. Så man aner ikke hva som skjer med setet i en kolisjon da. det kan være skummelt. stolene skal brukes som de er=)
HjerteMom Skrevet 8. desember 2007 #11 Skrevet 8. desember 2007 Jeg stapper ikke et stort teppe under stolen altså! Jeg hadde et lite pledd under nederste delen, slik at vinkelen ble forbedret noen grader for ryggen til vesla. Sikkerhetsmessig stod setet akkurat som det skulle, med festene der det skulle være. Ikke noe annerledes det enn om setet vårt hadde vært mindre skrått. Bare en liten parentes, om innlegget ditt var siktet til det som jeg skrev.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå