Gå til innhold

Til dere som bruker/ har brukt gåstol...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere å bruke det?

Sønnen min er snart 6 mnd. Han sitter nesten selv, og er veldig sterk i bena. Er det da for tidlig å begynne å bruke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gidder ikke si hvor gammel han var,orker ikkenoe pepper idag..

men ja,du kan helt klart bruke den nå om han liker det..=)

Skrevet

Gåstol anbefales ikke uansett alder..

Skrevet

Sønnen min brukte d litt da han var 8 mnd...

Skrevet

Ok, takk for svar Kine;)

Og til Sjiraff: Dette var rettet til de som IKKE er fanatiske når det gjelder bruk av gåstol.

Skrevet

så lenge han ikke sitter der i timesvis så går det nok fint..:)

Skrevet

Vi vurderer å kjøpe det til Didrik til jul vi. Han er 7 mnd nå da. Vi prøvde en på barnas hus, så ut som e racerbil. Kjempekul! Å Didrik ville ikke ut av den når vi skulle dra hehe. At det ikke anbefales er nå en ting, men det er my som ikke anbefales som vi gjør likevel vi så hehe. Hvis du kjøper det er det jo ikke det samme som at du må bruke den i minst en time av gangen da så... Kjøp du =)

Skrevet

Jeg brukte det til søtnosen når hun var rundt 8-9 mnd og til hun rundet 1 år og begynte å klatre ut av den. Brukte den korte intervaller, for eksempel for å selv få dusjet.

Skrevet

Det har ikke noe med å være fanatisk å gjøre. Det handler om å stole på den informasjonen som gis av de som vet hva de snakker om. Det anbefales ikke, og selv om du synes det er kult med gåstol er det ikke sikker sønnen din synes det er kult å ha ryggproblemer da han blir eldre.

Skrevet

Min gutt på 9 mnd bruker den innimellom, ikke lenger enn 10 min av gangen. Skjønner ikke feilen med å bruke dem jeg da, så lenge det bare er som en leke.. Den brukes jo ikke akkurat som lekegrind.. Han sitter selv og er generelt veldig sterk i kroppen, vil helst bare gå og gå ved å holde oss i hendene, men en har jo ikke alltid tid til dét heller :-)

Skrevet

Kine: Ja det er noe i alt med måte. Det er vel ingen som lar ungen sitte der i timesvis når de er små håper jeg. Men at de kan sitte litt innimellom ser ikke jeg noe problem i.

Didrik07: Det blir årets julegave her i huset og:) Den dere har sett må jeg prøve å få tak i:) Vet ikke om det er barnas hus i Bergen..

Skrevet

Som jeg svarte et annet sted: Alt med måte. De hadde ikke fortsatt og solgt de hvis de er så skadelige som mange skal ha det til. Og når jeg vokste opp var det helt vanlig med gåstol. Tror ikke vi som har brukt gåstol har noe mer ryggproblemer enn andre.

Og jeg kjøper ikke gåstol for at jeg synes det er kult, men fordi småen kommer til å like det.

Skrevet

Du kan tro så mye du bare vil og orker, all forskning tilsier noe annet.

Og tror du virkelig at alt som selges i dag er uskadelig? Hjelpe meg.. naiviteten lenge leve!

Skrevet

har aldri brukt det men helse søster sa det farligste med den stolen var ikke rygg problemer men at de kunne kjøre ut for trappene. og burde ikke brukes før 8 mnd.

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt gåstol til Thea. Også fra Barnas Hus =) Hun elsker den! Hun er 9 mnd neste uke.

Alt med måte som blir nevnt over her!

Skrevet

Har aldri brukt det.

Men ville uansett ventet til han/hun hadde sittet selv fult og helt.... ikke bare nesten :)

Skrevet

Nei, selvfølgelig tror jeg ikke det. Men å bruke gåstol med måte har jeg ingen tro på vil skade barnet mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...