Gå til innhold

Hva er mest rettferdig (angående penger)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært så heldig å få 10 000 kr av mine foreldre (del av arv) denne måneden. Det mest fornuftige ville være å betale ned på min egen mastercardgjeld på 25 000 (ja vet det er dumt med mastercard...:( aldri mer). Jeg og sambo har delvis felles økonomi, alle regninger og utgifter er felles, også sitter vi igjen med like mye hver i lommepenger som vi kan bruke til hva vi vil. Mastercardgjelden er kun min (ferierte litt mer enn jeg hadde råd til i sommer...) og den betaler jeg ned på hver måned av mine egne penger.

Hva ville du ha gjort med pengene?

1) Brukt alle 10 000 til å betale ned på mastercardet

2) Gitt sambo 5000 som han kunne bruke på hva han ville og tatt dine 5000 og betalt ned gjeld

3) Kjøpt noe av felles nytte til huset feks

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svaret er enkelt, betalt alt ned på mastercard gjeld, det sluker masse penger til renter!

Skrevet

Jeg vile gått for alternativ 1.

Skrevet

enig med de andre her

Skrevet

Nå har jeg og samboeren min alle pengene sammen så det hadde blitt noe vi hadde bestemt sammen.

Men jeg hadde hvertfall ikke betalt 5000 på gjelden og gitt sambo 5000 som han kunne bruke som han ville.

Har hadde enten alle pengene gått til gjelden eller så hadde kanskje 5000 gått til gjelden og 5000 til noe vi kunne finne på og kose oss med sammen tenker jeg.

=)

Skrevet

Arv er særeier, så hadde utentvil betalt ned på mastercarden.

Skrevet

Hva ville du ønsket av samboeren din skulle gjort dersom det var han som hadde arvet pengene?

Skrevet

Mastercard gjelda. Bort med den og klipp kortet i to.

så masse renter. Det sluker jo en del av felleskassa på sikt...........

Skrevet

Snakket med sambo og han foreslo alternativ 1 av seg selv :) Takk for hjelpen jenter! klippe-klippe-klippe mastercard (gjorde det en gang før, men så bytta vi bank og vips så fikk jeg et nytt, ikke lurt....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...