Gå til innhold

Dere som har opplevd igangsetting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan opplevde dere dette? Jeg er litt skeptisk til det, pga at jeg har hørt at det kan hende i haste-ks... Har stor baby inni der, så dersom jeg ikke har født til termin, kommer jeg til å bli satt igang. Vil så gjerne høre andres opplevelser, enten de er positive eller ikke :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg tror ikke du skal være så redd for hastesnitt pga igangsetting. Hvis legene mener at det beste for deg er å bli indusert på termin, så hadde jeg takket ja til det. Husk at babyen kan vokse 250 gr i uka på slutten. Og hvis den er stor i utg.punktet, så blir det jo litt hvis du går lenge over tiden... Jeg bli indusert pga vannavgang uten rier forrige gang. Fra det ble konstantert at jeg hadde umoden livmorhals (fikk stikkpille som skulle modne), og poden kom ut, gikk det ca 5 timer. Hardt og intenst, men hadde gode rier, og fødselen forløp normalt. Han hadde stort hode, og ble derfor klippet/+ revnet innover, da hjertelyden sank på slutten - og han måtte ut i hui og hast. Ellers er det ikke sikkert at jeg hadde revenet så mye. For mitt vedkommende ønsker jeg ikke en ny indusert fødsel, men hvis legene mener det er nødvendig, så er det ikke krise heller. Ut skal jo barnet, samma hva. Og belønningen er verdt ALT! Lykke til med valget ditt. Det går nok bra uansett!

Skrevet

Jeg ble igangsatt med min første da jeg gikk 2 uker over termin. Hadde oxo faktisk veer hvert 5 min. uten å merke det. De tok vannet (noe som jeg syntes var utrolig vondt) kl. tre på ettermiddagen, kl. syv morgenen etterpå ble gutten født med hastekeisersnitt. Med andre ord, rett og slett en forjævlig fødselsopplevelse.

Vet at det kanskje ikke var det du ville høre, men slik var det for meg. Men det har ikke gitt meg skrekken fra å få flere, er nå gravid med den 3dje og håper det blir en helt vanlig fødsel (nr. 2 ble tatt med tang).

Men lykke til uansett hvordan det blir, som regel går jo ting etter boka :o)

Skrevet

Jeg ble igangsatt på overtid, hadde ul.termin 31.juli, ble satt igang 11.august. Selve igangsettingen var helt grei, bortsett fra at jeg følte meg snytt (ville jo at det skulle sette seg selv igang). De gav meg 30 min på pressriene, det var pga at snuppa hadde gått ned i vekt på slutten. Ingen stor unge her nei! Brukte 23 min på pressriene, altså hadde jeg brukt 7 min til hadde det ble blitt keisersnitt. Godt jeg ikke fikk det helt med meg, for da hadde jeg blitt så skuffa. Den ungen skulle jeg få ut på egen hånd :o) Fødselen ble satt igang ca. 8 på morgenen og kl. 15.53 var lille prinsessa ute ;o)

Skrevet

Jeg ble igangsatt tre uker før termin, og har ikke en altfor god følelse av det. Jeg måtte få to induksjonsforsøk fordi jeg ikke var moden, og jeg hadde rier i to et halv døgn før babyen kom. Han ble syk - mest sannsynlig fordi han stanget og stanget uten å komme ut på så lang tid i tillegg til at jeg hadde høyt blodtrykk noe som ikke var en god kombinasjon. Jeg kommer til å nekte induksjon neste gang om jeg ikke er moden, men om jeg er det så kan jeg nok akseptere det...

Skrevet

har en liten solskinnshistorie jeg da;)

blei satt i gang 2uker før tiden ved at de tok vannet minn og satte meg på drypp. (hadde 3cm åpning fra før og det hjalp nok.) fra første rie til han kom ut tok det 4timer;) intenst men kjapt. vondt, slik en fødsel skal være, men guri malla som jeg gleder meg til neste gang!

nå var jo min baby ganske liten men de sier at det er hodeomkretsen som teller mest om det er lett eller vanskelig å få babyen ut. og hvor tøyelig man selv er. kroppen er jo mykere enn hodet og kan klemmes godt sammen. min hadde omkrets på 31cm og jeg brukte 50min på å få han ut. kroppen kjente jeg knapt kom ut. det føltes ut som om det sklei ut en haug med knokler i en pose! hehe

men har lest historier her inne om jenter som føder unger på oppunder og over 5kilo og de skvetter ut like lett;) uten å revne fra hue og ræva!

gå på din baby og ta kontakt med riga-med snulla og vesla. vet hun har født to store barn uten vanskeligheter. hun har sikkert et par ord til deg;)

Skrevet

Tusen hjertelig takk for at dere gadd å dele deres historier :) Ser fram til fødsel uansett, og gleder meg mer enn jeg gruer meg. Så får vi håpe alt går bra :)

Ønsker dere alle ei flott helg :) rug godt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...