Gå til innhold

ks? soppinfeksjon(beklager detaljene)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har i snart 4 år vært plaget med soppinfeksjon nedentil. har prøvd uttallige mange kurer og ingenting ser ut til å virke. prøvde en ny salve tidligere i sv.skapet som så ut til å hjelpe, men nå hjelper den absolutt ikke. jeg har masse sår nedentil, og sprekker. vi kan aldri ha samleie pga dette. og jeg gruer meg til fødsel, da det kommer til og bli enda verre nedentil. tror dere jeg kan få ks pga dette? håper noen kan svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg.......vet hvor vondt er å ha soppinfeksjon og 4 år da!!!

Hadde mye problemer med dette når jeg gikk på p-piller, når jeg gikk over til spiral, sluttet problemet. Har også vært plaget ett par ganger etter samleie. Ble veldig flink til å gå rett på toalettet og vaske meg nedentil etterpå, dette hjalp. Noen er litt mer sårbare der nede enn andre. Jeg er en av de. Det er jo slik at når man planlegger å bli gravid, spinger man ikke på do og vasker seg med en gang. Man ønsker jo at sæden skal få gjort sitt ;O) Vet ikke hvordan det er med deg.

Snakk med jordmor, hun vet nok dette.

Lykke til

Skrevet

jeg ble også bedre da jeg sluttet på p-piller, men det kom tilbake likevel. jeg pleier også å vaske meg nedentil, og gå på do etter samleie, men denne infeksjonen kommer uten at jeg har samleie også. har hatt det konstant de siste mnd, jeg planla ikke graviditeten, og håpet at det kanskje kunne forandre dette (med alle hormonforandringene), men nei da. huff, dette er noe herk altså!!!

HI

Skrevet

Er det ingen lege/gynokolog som kan si hva dette er? Virker som en hormonforstyrrelse. Dette er absolutt ikke normalt. Du bør få en utredning på dette. Er jo ikke holdbart i lengde når dette går utover deres sexliv.

Skrevet

jeg har som sagt slitt med dette i snart 4 år. på de årene har jeg vært på sykehuset 2 ganger til gynekolog og uttallige ganger til lege.har faktisk vært til utredning på st.olavs også. men først når jeg kom til jordmor i sv.skapet og forklarte problemet, fikk jeg svar på hva det var. ingen har tidligere funnet ut at det var soppinfeksjon. de tok prøver kun av sårene mine, og thats it. jordmor tok flere prøver som vist sopp. føler derfor at det ikke er noen nytte av å gå til flere gynekologer. håper det blir bedre etter sv.skapet(er jo lov å håpe).

Skrevet

glemte å skrive at jeg er HI.

Skrevet

hei,

har selv slitt med sopp i ja..... 2-3 år, så vet litt om det... sånne greier på apoteket med stikkpiller og salver funket ikke på meg.

men derimot så finns det middel på resept, en pille og allt ble bra til meg, den gang da... Den kan ikke tas når man er gravid eller ammer... så.... du må sikkert vente et år da... litt kjipt.. er i samme situasjon selv....

go bedring...

Skrevet

prøv og drikk masse drikkeyoughutr og spis også youghurt flere ganger daglig det hjalp meg mot sopp..kanogså smøre på noe der nede men har glemt hva det var...eller vent det var youghurt naturelle

Skrevet

Jeg leste i et gammelt norsk ukeblad for en tid tilbake, om en kvinne som var plaget med sopp over flere år. Etter en god stund fant legen hennes ut at det kunne være sopp og eksem, så hun fikk medisin for begge deler. Beskrivelsene var ganske like dine,..så det kan kanskje være verdt et forsøk? nevne til legen om det kan være eksem i tillegg til sopp`?

Skrevet

takk for tips!! alt er verdt og prøve. temmelig lei av å gå slik nå ja. skal nevne det for legen jeg.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...